Mister w Posted August 20, 2018 Share Posted August 20, 2018 (edited) Goedendag, Deze zomer heb ik op de kopaf 3 jaar lang een olijf bij mijn terras staan. maar sinds een tijdje heb ik last van een paar gele blaadjes , niet veel . een paar. nou is mij bekend dat een olijf om de 3 jaar wisselt van blad. of heb ik nu te veel water gegeven? heb dit jaar meer water gegeven dan andere jaren. hierbij wat foto;s Edited July 2, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted August 20, 2018 Share Posted August 20, 2018 (edited) Nou, als ik die bladeren zo zie, behoeft deze olijfboom voorlopig geen geen water! Edited August 20, 2018 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister w Posted August 20, 2018 Author Share Posted August 20, 2018 Dank voor de reactie Harms, normaal geef ik altijd met de gieter , dan kun je er redelijk van op aan qua hoeveelheid , nu met slang, minder te schatten. Ga weer aan de gieter straks. Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 21, 2018 Share Posted August 21, 2018 Vertel je er niet bij of de boom in de volle grond staat of misschien in een grote bak oid. Staat de olijf daar al 3 jaar in de volle grond en heeft de boom de afgelopen droge maanden een paar keer extra water gehad, kunt u daar nu geheel mee stoppen.Zou me over zulke blaadjes nu, niet te veel zorgen maken. Boom vooral nu niet meer mesten, maar ook stoppen met bijwateren dus. De boom moet richting winterrust : geen groeiimpuls meer geven, eerder aan de drogere kant houden vanaf nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister w Posted August 21, 2018 Author Share Posted August 21, 2018 Bit, dank voor de reactie, is bij mij een beetje ingewikkeld verhaal. Aangezien het hier in de winter erg koud (soms nacht temperatuur tegen -28 graden, heb ik bij aanschaf van deze boom , nagedacht hoe ik dat ga redden. Dus heb ik de boom in een betonnen bak 3x3 meter met een houten constructie gestopt, deze constructie heeft een vast glazen dak en zijkant, de andere kanten worden elk voorjaar verwijderd en in de winterperiode weet gemonteerd. Tevens is er een warmtebron met thermostaat , dus eigenlijk een soort kas in de winter. Eerdere jaren maakte ik gebruik van snoer, maar sinds afgelopen winter van een biogreen kachel en dat werkt heel fijn. inmiddels ook contact gehad met de groothandel , waar ik de boom vandaan heb. Die geven aan dat het niet erg is en normaal, advisserden mij wel in de herfst preventief te spuiten tegen schimmels? verkooptruc? nou ja baat het niet het schaadt ook niet, zullen we maar zeggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister w Posted April 5, 2019 Author Share Posted April 5, 2019 Hallo, Vandaag weer de eerste mest gegeven.Hoe gaat het met jullie olijfboomen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts