Ga naar inhoud

Ciska’s MTFD ruilijstje okt 2018 !! Graag controle!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn aardbeienplantjes hebben dit seizoen niet overleefd op een enkeling na - heb ook geen stekjes dus. Mag ik er wellicht een paar van jou? Geen idee wat je kwijt wilt, alles is hier welkom. Ik heb van die lange plantenbakken waar ik ze in zet.

Ik heb niet iets aan te bieden van jouw vraaglijstje, maar wellicht zie je op mijn aanbodlijstje nog iets leuks?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Nog geen reacties gehad, dus wat mij betreft mag je ze allemaal.....ik heb een stuk of 10 groene en 2 zwarte iets kleinere...zeg het maar.

Geplaatst:

Ai.....ben voor Charly aan het sparen, en het is nogal kort dag....ik doe mijn best.

Maar geloof dat Tanja ook potjes in de aanbieding had...

@kruidenvrouw: welke hitte? het is hier int hoge noorden niet echt warm....zal ik wat zaden van het driekleurig viooltje meenemen voor je?

Geplaatst:
Nog geen reacties gehad, dus wat mij betreft mag je ze allemaal.....ik heb een stuk of 10 groene en 2 zwarte iets kleinere...zeg het maar.

Als niemand wil breng maar mee.

Ik heb nog gekeken voor marketmore komkommer en die heb ik wel,

maar is al lang over de datum, ik vond hem niet geweldig dus nooit meer gezaaid.

Ik heb nog wel een andere voor buiten?

Weet zo even de naam niet.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Wil je zaden van rode spitskool (Kalibos)? Heb ook nog zaden van regenboogsnijbiet als je wil?

Mag ik zaden van papalo, pipiche en driekleurig viooltje?

Geplaatst:

hai Ciska,

De mexicaanse munt..kan deze wel tegen de koude en waar gebruik je het voor

de kamille heb ik wel interesse in en de aardbeien. Had veel aardbeien, deel verplaatst en helaas niet goed gegaan. ]ben in juni op vakantie altijd dus vroege of doordragende..mocht je wat over hebben

IK heb net nieuwe oogst marketmorezaden, ik vond deze lekker, niet bitter en geschikt voor buiten. Verder heb ik zaden van een lekker snackkomkommer van mijn Turkse buurman. IK heb deze in de kas geteelt ..weet niet of dit voor volle grondsteelt geschikt is

Heb ook nog wel wat snijbietzaden

Hoor het wel wat mogelijk is qua ruilen

groetjes Claudia

Geplaatst:

Hoi Ciska,

Als het er nog is, dan heb ik belangstelling voor de hemelsleutel, de grote rozenpotten en een paar stukjes spearmint.

Ik heb zelf weinig aan te bieden, maar heb hier 2 soorten vollegrond-komkommers die lekker smaken en dit jaar als gekken gedragen hebben (emmers vol oogst van 4 planten ). Nog geen zaden geoogst, maar van elk enkele goed rijpe vol met zaden kan ik meebrengen. Ze stonden overigens niet bij elkaar in de buurt! Eentje is met middelgrote licht ruwe en stevige vruchten (naam?) en de andere komt van de zadenwerkgroep van Velt en werd daar "rode komkommer"genoemd. De vruchten zijn korter en gedrongen en veel zachter en natter. Als je ze niet heel jong plukt, zitten er pitten in (geen probleem, met een lepel veeg je die met een beweging er uit als de komkommer in de lengte is doorgesneden). Ik denk ze rode komkommer wordt genoemd omdat de kern wat oranjerose van kleur is en niet geel of wit?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst: (aangepast)

Ow Ow....sorry het is superdruk hiero......

@claudy: ik heb ostara aardbeien voor je dat zijn doordragers. Mijn “vroege” die waren iets verpieterd en daarvan heb ik een aantal verplaatst en bemest dus hopenlijk krijgen ze een boost, maar dat wordt dit seizoen niets meer. Uitlopers knijp ik af om plant te redden. Snijbiet hoeft niet en komkommerzaden ben bang dat die gekruist zijn...dus liever niet. Sorry. Waar je mij blij mee kunt maken is een flesje zonnebloem olie...hoeveel aardbeien stekjes wil je? Zo ongeveer.....

De epazote is geen munt of zo.....is een kruid die ik vaak bij bonenschotels gebruik chili of zo...ik heb hem laten uitzaaien afgelopen seizoen, dus heb zaailingen maar de origele stek is ook weer behoorlijk uitgelopen en staat nu zo een meter hoog....ik zal even moeten zoeken naar de kamillezaailingen...

@PG, als de zaden van de marketmore gekocht zijn....graag. Snijbiet hoeft niet al ruim voorzien

@nas....ik ga ff kijken

@wino, ik steek de pol voor je uit, potten krijg je ook een deel, spearmint check en komkommer zolang niet bitter....graag. Had vorig seizoen Tanja en nu Chinese slangen die niet bevielen...dus wil weer soortgelijks als Tanja gewoon komkommersmaak....stekelig, ruw geel of rood....maakt niet uit. Mijn biggen zijn ook niet super kieskeurig wat kleur betreft flesje zonnebloemolie mag ook hoor.....

aangepast door Gast
Geplaatst:

Marketmore zaden zijn gekocht idd.

Had zelf dit jaar een oekraiens ras staan die super waren, ook gewoon buiten, moet ff kijken maar zal daar ook even wat voor je meenemen. Wel flinke grote komkommers ala supermarkt maar met smaak ipv water

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Een beetje brokjes maar hoor.....

Staat indd op mijn andere lijstje....komt goed. Die verlaten de auto zaterdag niet meer.....neem denk ik ook een zak voor mijzelf mee..

Geplaatst:

Planten staan in kratten, zaadjes zijn verpakt, nog even alles van naam voorzien en dan morgen aan de bak ......ahum...

Wil iedereen even controleren of de ruilingen kloppen en ikke niets vergeten ben?....zou zomaar kunnen....wordt ook een jaar ouder he?

Geplaatst:

Zometeen inladen, nog een spuitbus slagroom scoren onderweg...(tja dat hoort op een oranje koek)......en dan is het plan om 9.30 uur te vertrekken. We verwachten tegen 11.30 daar te zijn....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...