TomP Posted September 6, 2018 Share Posted September 6, 2018 Hallo, heb een mooie oogst van sjalotten (plantsjalot gezet) waar ook redelijk wat kleintjes tussenzitten. Vraagje ...Kan ik de kleintjes volgend voorjaar gewoon opnieuw planten en mag ik daar dan ook opbrengst van verwachten?Ze overwinteren moet wel lukken, in het donker in de kelder overleven ze het wel denk ik. Iemand ervaring hiermee?Of koop ik beter gewoon nieuw plantgoed aan? Alvast bedankt,Groeten, Tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted September 6, 2018 Share Posted September 6, 2018 Als je mooi ziektevrij plantgoed hebt kan je daar weer van uit gaan. Grote sjalotten geven veel kleine sjalotjes, althans volgens de boeken. Bij mij gaat de bruine sjalot vaak beter vanwege droogte later in het seizoen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted September 6, 2018 Share Posted September 6, 2018 Ik doe het wel, gebruik wel een mix van kleinere sjalotten en grotere... De kleine zouden volgens literatuur maar enkele grote sjalotten geven terwijl de grotere meerdere kleinere sjalotten zouden geven. Die gebruik ik dan weer voor volgend seizoen. Mochten de sjalotten niet goed meer zijn volgend seizoen, dan koop ik weer nieuw pootgoed.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted September 9, 2018 Author Share Posted September 9, 2018 Bedankt Ciska en Patrijs voor jullie antwoord! Ga dit proberen maar ook mezelf indekken door tevens extra nieuw plantgoed aan te kopen.Zien er allemaal goed uit maar geen idee of ze al dan niet ziektevrij zijn dus ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts