Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi ik ben Bregje en samen met mijn vriendin en zoontje hebben we net een nieuw huis gekocht met leuke moestuinvelden achterin de tuin. We verbouwden altijd al wat groenten in ons kleine tuintje tussen de planten, maar nu kunnen we echt serieus aan de gang en daar hebben we super veel zin in.

258216062071546454756.jpg

Er staat zowaar ook een kasje in de tuin.

257216031961546454759.jpg

Momenteel gaat alle tijd die we hebben zitten in de verbouwing, maar we willen toch zo goed mogelijk de moestuin starten ook. Tips hoe je van braakliggend zandgrond een goede moestuin kunt maken zijn dan ook zeer welkom (de moestuin is een paar jaar niet gebruikt).

En als je leuke groente weet die we moeten proberen dan horen we dat ook graag! We gaan natuurlijk de site doornemen om inspiratie op te doen ook.

Oja, we zijn erg fan van biologisch tuinieren, dus biologische zaadjes en natuurlijk geen gif of kunstmest.

Als er andere moestuinfans zijn (in de omgeving van Breda?) die het leuk vinden om te kletsen, neem gerust contact op.

Geplaatst:

Welkom.

Moest ik een serie foto's zien van biologische en niet biologische tuinen en moeten klasseren welk wel en welke niet vrees ik dat deze onder niet biologische zou komen. Reden ik zie eigenlijk weinig groen maar wel veel oranje/geel tussen de tegels (kapot gespoten?)

Als je denk dit jaar te weinig tijd te hebben voor de tuin volledig te onderhouden zou ik enkele vakken compost toevoegen en dan groenbemesting op zaaien door dichtheid kan er geen onkruid tussen komen en verbeterd de grond voor komende jaren .

Geplaatst:

Wauw! Wat een prachtige tuin. Als een ‘wit canvas’. Benieuwd wat jullie ervan gaan maken!

Veel plezier daar, maar ook hier op het forum

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Bedankt voor de leuke reacties. We gaan zeker zo snel mogelijk van start met de tuin en zullen in ieder geval een laag compost erop gooien. Is de compost van de gemeente goed genoeg?

Geplaatst:

Welkom,

En een mooie tuin.

Compost kan erg wisselend zijn van kwaliteit.

Ik kreeg prima compost via de gemeente, van een andere gemeente compost met veel stukjes plastic en glas afval.

Die compost "verdwijnt" snel bij mij op de zandgrond, dan blijft de rotzooi achter.

Het liefst maak ik het zelf van keuken en tuinafval gemengd met mest.

Wel weer een klusje, ik zou eerst eens kijken bij de gemeente op de landelijke compostdag of een paar kuubchampost bestellen.

Dat is toegestaan in de bio teelt en goed op zandgrond.

Geplaatst:
Welkom.

Reden ik zie eigenlijk weinig groen maar wel veel oranje/geel tussen de tegels (kapot gespoten?)

ik denk ook korstmos te zien en dat is iig een goed teken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...