sushy Geplaatst: 5 januari 2019 Geplaatst: 5 januari 2019 Hi, ik had begrepen dat basilicum het hele jaar door binnen te zaaien is, dus dat heb ik gedaan. Nu is er nog niets opgekomen, dus ik vraag me af wat de kiemtijd is. Ik heb best vaak zaadjes gehad die binnen een paar dagen opkwamen. Ik heb de kaneelbasilicum woensdag gezaaid. Misschien ben ik wat te ongeduldig, ik weet niet Quote
Patrijs Geplaatst: 5 januari 2019 Geplaatst: 5 januari 2019 Gemiddelde Kiemduur10 - 12 dagen Quote De moestuin van Patrijs
sushy Geplaatst: 6 januari 2019 Auteur Geplaatst: 6 januari 2019 Dus ik ben gewoon wat ongeduldig! (dat ben ik ook) De kiemduur duurt nog even dus. In die link staat zelfs nog langer.Bedankt voor de informatie! Ik vind het soms lastig te vinden op het internet. Quote
RobO Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 ok, samengevat:lekker warm en licht vochtig houden, zaadjes niet "begraven"want lichtkiemer, alleen een beetje wit zand strooienennuh een goed boek aanschaffen....voor een weekje of 3 Quote
sushy Geplaatst: 8 januari 2019 Auteur Geplaatst: 8 januari 2019 Hahaha goeie!Ik heb vandaag weer gekeken en ik meende een piepklein kiemplantje te zien. Dus blijkbaar zijn ze toch iets sneller. Quote
RobO Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 is een bekende moestuindersgewoonte: zaadjes de grond uit kijken Quote
sushy Geplaatst: 20 januari 2019 Auteur Geplaatst: 20 januari 2019 Ja ik kijk graag zaadjes de grond uit... Een slechte hobby Quote
ValeriePlantje Geplaatst: 21 januari 2019 Geplaatst: 21 januari 2019 Vraag je over de kaneelbasilicum....Ik heb Thaise basilicum (Siam Queen) gezaaid. Is dit hetzelfde dan? Op de verpakking stond er namelijk dat deze een anijs/kaneel-smaak heeft. Quote
RobO Geplaatst: 21 januari 2019 Geplaatst: 21 januari 2019 ik denk dat het in de variëteit zit:Kaneelbasilicum Ocimum basilicum var. cinnamonThaise basilicum (Ocimum basilicum Horapha) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.