henkg Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Aangeboden.Zaailingen:- Peper Habanero rood VDW no. 827 (Opkomst: 1)- Peper Cayenne VDW no. 313B: (Opkomst: slecht)- Knolselderij Monarch VDW no. 474 (inmiddels vergeven)- Gele lis, kleintjes, een stuk of tien totaal Stekken:- Snoeihout wijndruiven (02-2019): Rondo, Pinotin, Cabernet cortis. Op 21-04 misschien! al geworteld.- Stekken Rondo; Cabernet cortis (02-2018)- Meekrap, één kleintje. Zaden van: (nog op of na 21 april te zaaien):- Bleekselderij. VDW no. 469. Eind april zaaien kan nog wel. Diversen: - Konijnenknaaghout (kronkelwilg).- Zeezout, zelf ingedampt uit zeewater, Oosterschelde. Minipotjes, à 25 gram. Gevraagd.- Rozenpotten, grote maat (voor druivenstekken).- Potjes P11.- Trays (waar viooltjes of zo in gezeten hebben). - Een paar 16 a 20 liter plastic emmers met deksel, voedselveilig. Voor de proeftafel neem ik mee:- Kleine flesjes van: bramenwijn, appelwijn, en natuurlijk wijn van druiven (ja: daar kun je ook wijn van maken).- Sambal van Habanero; pepersaus van Habanero Afspraken.- Nasuada. Krijgt: 10L Zeeuwsche klei; rozemarijn stekje; zaden gele lis- Bit. Krijgt: knolselder zaailing 8x. Geeft: potjes P11, rozenpotten- Ciska. Krijgt: knolselder zaailing 8x. Geeft: koffiemelkflesjes- Angela. Geeft: zaailing vijg Brown Turkey. Krijgt: knolselder zaailing 8x- Yuras. Geeft: stek druif Muscat bleu- Mellie. Krijgt: klein beetje peperflakes: Cayenne en Habanero- Tanja65. Krijgt: zaadjes bleekselderij- Wortel. Krijgt: konijnenknaaghout (kronkelwilg). Geeft: Halamid emmers 16 L- Mylena/Kenbeimer. Krijgt: knolselder zaailing 8x; zaadjes bleekselderij- Jorg. Krijgt: 2x wijndruif Rondo; 2x wijndruif Cabernet cortis- Jet. Krijgt: 4x knolselderij Monarch; 1 stekje Brave Hendrik; potje zeezout. Geeft: 4x knolselderij Boule de marbre- Goldfish. Krijgt: flesjeTotaal knolselderij: 5 setjes a 8 stuks Foto’s.^ Zelfgemaakt zeezout ^ Snoeihout wijndruiven. Heeft hier tot aan de MTFD nog twee en een halve maand om (beginnen te) wortelen. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Henk als je langs het strand wandeld en je kan een zakje schelpen voor je kippetjes scoren zouden ze heel blij zijn. Oohjaa en zakje van je kleigrond voor de geurrilla bommetjes.dat wordt een blijvertje zo chill om te maken.Waar kan ik jou blij mee maken? Lekker bruine biertje, jammetje 2018,appelcider 2017, paardebloemwijntje 2018, pastasausje zoet of pittig 2019. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted January 23, 2019 Author Share Posted January 23, 2019 Lijstje bijgewerkt. @Nathalie: Hier liggen vrijwel alleen oesterschelpen (creuzes). Keihard , dik en zwaar. Duurt erg lang voordat ze verweerd zijn. Malen zou kunnen, maar waarmee ... Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 Henk. Potten, plastic rozenpotten en p11 potjes kan ik wel leveren. Best misschien, als ik geïnventariseerd heb, volgende week ofzo, dan even in mijn ruillijst om vragen ? Ik zal dan daar plaatsen wat ik heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 Het ziet er naar uit dat mijn zaailingen van knolselderij niet gaan opkomen.....mocht je een paar over hebben, dan houd ik mij aanbevolen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted February 25, 2019 Author Share Posted February 25, 2019 (Knol)selderij: lichtkiemers!Ik heb ze gisteren gezaaid, voor mij aan de vroege kant. Wind en weder dienende krijg je er een aantal. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 Weet ik maar ik denk dat de zaden wat te oud waren had nog iets liggen....maar wie weet...Alvast fijn te weten dat er misschien een back up is... P. S.....Nu drie weken later, schijnt er toch wat leven in te zitten.....ik probeer ze groot te krijgen, al had ik begrepen dat het niet gemakkelijk zou zijn. Nog tips en tricks? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 Gele lis zaaien is niet moeilijk. Ergens in oktober zaaien in een bloembak, gewoon buiten laten staan, ook met vorst. Dus niks aan doen. Pas in maart/april komen ze op.Zaad uit 2018 heb ik nog wel. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 (Oeps vorige post in een oud ruillijstje, weer verwijderd)Slootje, steigertje, daar moet gele lis bij. Hier een gedeelte, naast mijn steigertje (foto 20 mei 2018) Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 8, 2019 Author Share Posted March 8, 2019 Nieuw, speciale aanbieding: Meekrap uit de voormalige meekrap-regio (Zeeland): Vandaag opgegraven wortels met uitlopers (die gele "asperges"). Uitplanten, en oppotten van restanten doe ik morgen, dan weet ik of en hoeveel potten ik kan leveren.Ik kreeg ook een onsje gedroogde wortels mee (rechts op de foto), die zijn niet te geef of te ruil. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 Ben eigenlijk benieuwd wat je er mee gaat doen Henk?Je eigen sokken verven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Henk ik wil toch nog een keer de knolselderij proberen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 10, 2019 Author Share Posted March 10, 2019 OK Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted March 10, 2019 Share Posted March 10, 2019 Hoi Henk, ik zou wel graag een paar zaadjes van de bleekselderij willen als je voldoende hebt. Hoeft niet veel, ik tuinier in bakken met vakjes, dus is al snel voldoende. Ik ruil graag met je als je iets op mijn lijst ziet staan wat je wilt hebben. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 10, 2019 Author Share Posted March 10, 2019 OK Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 30, 2019 Author Share Posted March 30, 2019 Nieuw toegevoegd: zaailingen gele lis. Zaai winter 2017/2018. Stuk of 10, kleintjes nog.Een paar dagen geleden teruggevonden (vergeten weg te gooien) , verwaarloosd dus, staan nu letterlijk bij te tanken in de sloot:Ze komen er vrijwel zeker weer bovenop. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 Henk ik hoef geen knolselderij, daar heb ik zelf veel van. Zo n potje zeezout vind ik wel lollig als dat mag? Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted April 5, 2019 Author Share Posted April 5, 2019 Potje zeezout voor appelvrouw: genoteerd. Jorg krijgt: wijndruifstekken 2018. 2x Rondo, 2x Cabernet cortis. Deze: Ik heb nog ruim voldoende nu ontluikend snoeihout (2019) van Rondo, Cabernet cortis, Pinotin.Tot nu toe geen interesse. Raar hoor: bij b.v. een zelfgemaakt kaasje hoort een zelfgemaakte rode wijn.Ik zal wat jonge stekken meenemen. Proeven van mijn 2018 wijn (beter dan 2017) trekt je misschien over de streep, of juist niet ... Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted April 10, 2019 Author Share Posted April 10, 2019 Nieuw: stekjes van aardbei, Frau Mieze Schindler.Een stuk of 10 a 20, misschien wel meer, van ongeveer deze maat. Zelf op te potten:Zeer goede, aromatische smaak. Matige opbrengst. Laten rijpen tot richting paars. Heeft geen meeldraden, dus een bestuiver (elke andere bloeiende aardbei) in de buurt is nodig.Waarschuwing: als je het niet bijhoudt, kom je er niet makkelijk weer vanaf, want idioot veel, en lange uitlopers. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted April 12, 2019 Author Share Posted April 12, 2019 Ook nieuw: 1 + 1 stekjes (prima gewortelde uiteinden van niet opgebonden ranken) braam, Triple crown (is doornloos en toch erg lekker: aromatisch).Zo kom je het een en ander tegen, als je eindelijk een begin maakt met het tuinseizoen. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts