henkg Geplaatst: 26 januari 2019 Geplaatst: 26 januari 2019 Tijdrovende klussen, zoals zeep maken, kaas maken, wijn maken, brood bakken, die zijn niet geschikt voor de MTFD. Een voorbeeld: Guerrilla bommetjes maken is wel geschikt. Zelf ei-grote kleibolletjes kneden met bloemen- en andere zaden, en die bolletjes op geschikte plekken in je eigen omgeving gooien. Die was er al, oktober 2018. Voor herhaling vatbaar: eind april is daar een nog veel betere tijd voor. Nog beter: en /of iets anders, iets nieuws, dat ongeveer 20 minuten duurt (loopt altijd uit, dus 30 minuten in de praktijk).Vraag hier wat je wilt leren, maar vooral ook: wat wil je zelf aan anderen laten zien? Voor ideeën, zie ook: workshopje-demo-tijdens-mtfd-wat-en-wie-t23555.html Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nasuada Geplaatst: 26 januari 2019 Geplaatst: 26 januari 2019 (aangepast) Ik wil wel graag wol vilten met iemand die daar verstand van heeft, ik heb 2 schapenjasjes van mijn schaapjes van vorig jaar.Wie oh wie voelt zich geroepen om de demo te geven , uiteraard help ik mee . Oh en ook met querrilla bommen doe ik weer mee of wil ik wel geven.Kunnen wij dan in de wie neemt wat mee, ook bloemzaden vragen?Dan hebben wij nog klei en potgrond en lege eidozen nodig. 26 januari 2019 aangepast door Gast Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Cupcakeje Geplaatst: 26 januari 2019 Geplaatst: 26 januari 2019 Ik kan wel laten zien hoe je beewraps maakt. Die kan je gebruiken om van alles in te pakken voor de houdbaarheid behalve vlees. Ik heb ze toen hier laten zien en toen werd er gevraagd of dat zou kunnen als workshop voor de mtfd. Dus als er vele bestelling is kan dat. Moet ik even kijken of ik genoeg bijenwas en stofjes heb Quote
jootje Geplaatst: 26 januari 2019 Geplaatst: 26 januari 2019 Oohh..leuk...Ik wil bloemenbommetjes maken, en beewraps....en plantenhangers knopen. Ik wil het allemaal! Kan dat? Quote
Mellie Geplaatst: 26 januari 2019 Geplaatst: 26 januari 2019 Haha ik doe mee met ene workshop. Lijkt me leuk! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 januari 2019 Geplaatst: 26 januari 2019 Misschien van die broodjes maken die je op iets heets moet gooien en die dan opzwellen?Ik weet even niet hoe ze heten. Van die plate dingen. Jorieke maakt ze volgens mij ook wel eens? Quote
Nasuada Geplaatst: 26 januari 2019 Geplaatst: 26 januari 2019 Leuk leuk cupcakeje..... wil ik ooook.Misschien kan je vragen of mensen zelfnstofje mee nemen? Hihi ik ga tijd te kort komen Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2019 Geplaatst: 26 januari 2019 Ja beewraps. Ze schijnen lastig schoon te houden te zijn maar het concept en idee vind ik geweldig. Duurzaam! Zaadbommen doe ik dit keer ook mee want hier in her dorp is 19 mei een speciale braderie/feestdag met bijen centraal en dus wil ik dan bommen weggeven met bijenbloemenzaden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 27 januari 2019 Geplaatst: 27 januari 2019 ??? Vilten vind ik superleuk. Jaaaa! Net als kaasmaken, ook altijd al willen doen. Iemand daar ervaring mee? Ik sta op het punt om alles er voor aan te schaffen. Lijkt me al jaren leuk en nu na dit filmpje van Angela, ben ik helemaal overstag. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 januari 2019 Geplaatst: 27 januari 2019 Ik heb het nog nooit gevilt Mellie maar ik zat er ook aan te denken om die naalden aan te schaffen. Quote
Mellie Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 @Angela ik heb een starterset gekocht nóg een hobby erbij. Allemaal jouw schuld Angela! Quote
Cupcakeje Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 De beewraps kan je wassen onder lauw water. Door de was komt er niks in het doekje. En de was bevat van zich zelf antischimmelende werking. Ik doe er ook altijd wat anti bacteriële essentiële olieen bij. Dan is afspoelen met lauw water genoeg. Maar dat is wel de reden waarom.je er geen vlees in kan bewaren. Ik heb de beewraps nu een half jaar en de kaas en dergelijke blijft er heel lang in goed. Geen problemen met bacteriën Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Top. Ik wil ze graag maken die dag. Ik heb vast wel ergens een groot stuk katoen, eventueel ook voor anderen.Vilten lijkt me ook leuk maar dat is toch een langer project. Denk ik Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Cupcakeje Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Gezien de belangstelling zal ik eens lapjes en bijenwax bij elkaar zoeken. De lapjes zijn denk geen probleem. Ik maak mij vooral zorgen over de bijenwas , ik ga het van de week opzoeken en dan laat ik het weten Quote
Mellie Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Leuk Cupcake! Ik doe ook graag mee. Ik ga klooien met vilt en kijken wat je er in half uur mee kunt knutselen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Ik heb wel bijenwas. Als iemand zo'n doekie voor me frutselt als dank dan ben ik al lang blij (kan niet beloven dat ik zelf mee doe namelijk, drukdrukdruk die dag) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Ik doe graag mee. En als het " mag dan frutsel ik voor Jorieke wel een extra doekie! Quote
Cupcakeje Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Ow graag jorieke als je wat bijenwas hebt. Ik heb zelf ook nog een klein stukje. Zorg ik dat er een doekje voor je wordt gemaakt of wat verschillende maten de stofjes moet ik nog uitzoeken maar komt goed Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Ik heb nog flink wat! Het zijn alleen wel grotere blokken, geen handige kleine korrels o.i.d. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Cupcakeje Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Geeft niks, ik ben gewend om.brokken te schaven voor die doeken Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Dat gaat het hem wel worden dan! Zijn er kosten aan verbonden CC bv voor bakpapier e.d.? Ik kijk toch even wat ik nog heb aan katoen, wie weet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Cupcakeje Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Ow nee joh, ik neem wel bakpapier mee en jorieke zorgt als voor bijenwas, stofjes heb ik nog wel wat over en sommige nemen zelf mee dus dan heb ik amper kosten Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.