Jump to content
henkg

MTFD: iemand een idee voor een korte demo? (“workshop”)

Recommended Posts

Haha nou als ik in staat ben tot een workshop panda’s vilten, dan zal ik dat aangeven. Ga nog de muis uit Angela’s filmpje proberen.

Zijn er ook andere manieren van stekken die je kunt laten zien in april? Druif, ribes, heesters?

Ik persoonlijk niet, ik kan alleen dahlias laten zien. Maar misschien dat iemand anders dit wel kan ??

Ik ga dr dahlias ook alleen laten zien als er meer dan 1 persoon geïnteresseerd is. Anders stek ik de knollen gewoon. Want normaal ben ik al klaar op 21 april

Ik heb wel interesse hoor hoe dat moet. Heb er weinig beeld bij hoe ik een dahlia stek. Misschien gewoon 1 knol daarvoor gebruiken Cupcake? Omdat je anders ook zo laat bent eigenlijk. Hoef je niet zo veel opbrengst offeren.

Normaal ben ik niet zo laat de dahlias staan al in de grond om te stekken. Maar ik zal 1 of 2 knollen bewaren om het te laten zien is even spannend om het goed te time maar komt vast goed ik zal het op mijn lijstje zetten om mee te nemen

Je hebt nog een druk dagje dan!

Ons oude voorhuisje ( 2 tot max 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Beide workshops duren niet zo lang dus twee keer een half uur moet toch wel kunnen, ga ik daarna wel varkens kroelen en bij de kuikentjes mijmeren

Weet nog niet of ik kan komen; ik hoor bij het uitstervend getal mensen die Pasen vieren. Zo ja, wil ik wel iets doen met hergebruik verpakkingskunststof. Bv. Slakkenringen

Komt goed!

Vorige keer werd het zaadbomfeest gecoördineerd door Tanja 65? Al even niet gezien.

We hebben nodig volgens mij emmers om te mengen (Jorieke?) Klei (Henk) compost, wat potgrond, zaden, eierdozen.

Ik heb een flink zakje blauwe veldbloemenzaadjes hiervoor gereserveerd en kan mijn eigen zaadbomeierdozen van oktober weer meenemen.

Ik ben er wel hoor! Was tijdelijk van de radar door ziekte (zie topic ‘winterslaap’) maar ik ben er weer en ga zeker meedoen. En ik vind het prima als Nas het voortouw neemt, ik ben nog enigszins onbetrouwbaar In mijn belastbaarheid. Maar we zijn zeker van plan te komen en kunnen dan net als vorige keer een flinke stapel eierdozen meenemen. Ik weet het nu eerder, dus dan kunnen we sparen ipv ze aan de boer teruggeven.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Fijn te horen Tanja. Ik hoop dat je goed bent opgeknapt ik ga dat topic wel even lezen...

Ons oude voorhuisje ( 2 tot max 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Ik doe graag mee met de workshop beewax wikkels maken. Moet ik dan wel of niet zelf stof meenemen en zo ja, wat zijn de eisen daaraan? Ik doe graag een bijdrage voor de kosten van de workshop, stof en bijenwas zijn duur, bij wie moet ik daarvoor zijn.

Wat naaldvilten betrevt: ook ik ben daar recent mee begonnen (is het besmettelijk?) maar voel me nog niet capabel genoeg om daar een workshop in te geven. Overigens denk ik dat om een werkstukje te maken je echt niet met een half uurtje klaar bent?

Hey Tanja, ik neem het voortouw in de beewraps. De wax is al geregeld jorieke is zo lief om wat wax in te leggen. Ik neem zelf wat stofjes mee. Je kan ook zelf een stofje meenemen als je wilt. Het stofje moet dan om een kom passen of om bijvoorbeeld kaas. De grote ligt er dus aan wat je wilt bewaren. Laten we zeggen voor de workshop niet te groot. Dat is makkelijker qua tijd en materialen. Ik zelf vind het leuk als stofjes een leuk printje hebben. Dat staat gezelliger in de koelkast maar de een is daar gevoeliger voor dan de ander. Mee doen zonder zelf een stofje mee te nemen kan dus ook

Ik gebruik graag een van jouw stofjes denk ik. Hoewel, ik heb nog turquoise linnen liggen, is dat geschikt?

Ja hoor dat is zeker geschikt. En ik hou van turquise dus als je het nu mee neemt kunnen we altijd nog ruilen

Tanja, die guerilla bommetjes is jouw kindje, ik nam het over omdat jij er niet was en het te leuk is om het niet te doen.

Dus als je opgeknapt bent zou ik het leuk vinden als jij de kar trekker bent en ik jouw hulpje

Nas lieverd ik ben nog maar halve kracht, ik wil niks hoeven of organiseren, alleen aanschuiven en meedoen. Je zat er vorige keer helemaal in, meer nog dan ikzelf, ik laat het met een gerust hart aan je over.

Zei ik nou dat ik niks ging doen? Nee he, dat zei ik niet

Enfin, voor diegenen die willen leren hoe je van wc rolletjes of keukenrollen stevige klein zaaibakjes maakt wil ik wel ff een kleine demo doen. Zoals ik ze maak blijft de bodem heel als je ze optilt, niet onbelangrijk. Nodig: wc-rolletjes, geodriehoek of lineaal (ik vind de geodriehoek makkelijkerj, pen of potlood, schaar. Voordeel tov gekochte zaaibakjes is behalve goedkoper en milieubewuster (hergebruik) ook praktisch: je kunt ze plat bewaren en dus van te voren al heel veel maken.

Ik kan evt. ook laten zien hoe je van krantenpapier zaaibakjes maakt. Ik heb dat dit jaar voor het eerst gedaan, ik weet nog niet hoe ze zich houden. Ook die kan je van te voren maken omdat ze plat bewaard worden. Het grote nadeel is evident: drukinkt (giftig) in je moestuin. Ik gebruik ze alleen voor nood.

En voor de echte hergebruikers kan ik ook nog laten zien hoe je van oude yoghurtbekers prima plantenlabels kunt maken. Te simpel. Nodig: bekers en schaar. Ik maak er ook slakken bestrijdings spul van, kan ik ook laten zien. Daar heb ik dan ook plakband en slakkentape bij nodig.

Roept u maar, voor wie het leuk lijkt. Dan start ik (en jullie zelf ook denk ik) met verzamelen.

@Nas ik neem wel wat eiertrays mee maar doe jij lekker je ding met de zaadbommen meis.

Edited by Guest

Oeh leuk idee Tanja!

Sjonge straks zijn we alleen maar aan het workshoppen met zn allen en hebben we helemaal geen tijd groene praatjes met niet workshoppers aan te gaan

Heb er zin in!

Haha nou als ik in staat ben tot een workshop panda’s vilten, dan zal ik dat aangeven. Ga nog de muis uit Angela’s filmpje proberen.

Geen muisjes hier nog, maar wel kleine egeltjes! De kinderen mochten uit mama’s boek een dier kiezen. Het middelste kind koos voor een egel en die is zo übercute gelukt, dat zelfs de man die binnen liep “aaawwhhhh, wat een lief egeltje!” zei. Toen wilde de zus ook een egel. Wel met roze. Uiteraard

Op de foto heb ik niet hun fotogeniekste hoek gefotografeerd vrees ik, maar ze zijn heel schattig geworden.

7c6a4ea16cf4f7e77db7b316de19e8fe.jpg

db8b40197f45b1379734cf66226f7274.jpg

Alleen is vilten niet geschikt voor een korte demo. Je bent zo 45/60 min verder voor je iets toonbaars hebt.

@Angela mocht je deze hobby willen oppakken: hele dunne laagjes wol werkt het mooist ben ik al doende achter. Maar ik heb pas 3 x gevilt, dus wat weet ik er nou van.

Edited by Guest