Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Van de week door de harde wind en door het minder worden van de tunnelfolie, was er een grote scheur in mijn tunnel kas ontstaan.

Doordat ik weinig informatie kon vinden hoe ik dit kon oplossen heb ik besloten om hier een verslag te doen hoe ik dit heb aangepakt.

Mischien dat iemand anders hier wat aan heeft

IMG2019012612262181391549997347.jpg

Mijn folie was gescheurd over een lengte van ongeveer een meter. het was precies achter een boog. mischien door slijtage of broei.

Ook staat de wind altijd op deze kant van de kas. Intussen zijn er bij andere bogen ook scheuren. die ik moest fixen.

Ik heb een tunnelkas van 14 meter lang bij 5 breed en 2,5 meter hoog. De scheur zat op een plek tegen het hoogste punt aan. Hier kun je moeilijk bij komen Als 1e moet je het oppervlak van het folie bij de scheur schoonmaken met wat lauw water en groene zeep.

IMG2019012612443312801549997357.jpg

IMG2019012612443021481549997355.jpg

Daarna heb ik het vanbinnen de folie met stukjes aan elkaar geplakt. Binnenin kun je er wel goed bij. Denk er wel om dat je niet teveel drukt, anders scheurt het folie nog meer. Ik heb het geplakt het tunnelfoliereparatie tape. Dit is uv bestendig en zeer sterk. ( denk er wel om bij het aanschaffen. De ene verkoopt het wel 10 euro duurder dan de andere )

IMG2019012612262899441549997349.jpg

Daarna heb ik de buitenkant gedaan, Steunend met een lader tegen de boog. Je kunt het best een tuinkussen tussen de ladder en de boog plaatsen om verdere beschadigingen te voorkomen. Daarna buitenkant geplakt. Nu maar hopen dat het folie het nog een tijdje uithoudt. Het zit er nu 5 jaar op.

IMG2019012612384484321549997352.jpg

Geplaatst:

na 2 jaar was het plastic van mijn DIY kas ook gaan scheuren. Eigenlijk op dezelfde wijze gefixed, maar dan met breed plakband. Dit ging op zich okay. Helaas vielen daarna de gaten er overal in, waarschijnlijk was het plastic gewoon op. Knap dat het al 5 jaar volhoud, zeker met zoveel wind.

Ik ga dit jaar over op een "echte" kas met glas, plastic ben ik nu wel een beetje moe voor grote constructies.

Geplaatst:

Er bestaat ook speciaal plastic folie hiervoor. Zijn diverse topics over op dit forum over waar verkrijgbaar e.d. Dat gaat echt veel langer mee dan die 2 jaar. Wordt gebruikt voor professionele folie-tunnels...is niet eens duur.

Gebruik zoekfunctie rechtsboven en bijvoorbeeld zoektermen als "foliekas", "folie"+ "serre" o.i.d.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...