Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen.


Stella Habets

Aanbevolen berichten

Moestuin-spitten-245371550823984.jpgHallo allemaal,

 

Graag wil ik me even voorstellen. Ik ben Stella en droom al enige tijd van een eigen biologisch moestuintje. Vorig jaar hebben de nieuwe buren de coniferenhaag die onze tuinen scheiden eruit gehaald en een schutting geplaatst. Ik kreeg daarmee een groter stuk tuin terug. Dit is een zonnige plek en denk dat het erg geschikt is om er met mijn moestuintje te beginnen. Van de week ben ik begonnen met alle planten, wortels, stenen en onkruid eruit te halen (pittige klus) zie foto. Ik ben momenteel wat verder dan de foto laat zien maar zal nog een paar dagen bezig zijn met spitten.

Ik zal de grond moeten verbeteren maar heb nog geen ervaring hierin. Kunnen jullie me wat tips geven wat ik na het spitten en schoonmaken het beste kan doen wat grond verbetering betreft? Ohja de grootte van het stukje grond is 1.20mtr diep en 7.50mtr lang.

 

Groetjes, Stella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk welkom hier op het forum.

Dat is een mooi stukje moestuin. Over de grond? Nou flink wat compost toevoegen als je klaar bent met schoonmaken zou ik zeggen. En dan afhankelijk van wat je gaat verbouwen wat voeding toevoegen.

Veel moestuinplezier.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel plezier! Ik weet zeker dat het je veel voldoening gaat geven. Alles ruimen en dan kun je eigenlijk al aan de slag. Compost en wat zakken tuinaarde kunnen geen kwaad. Straks nog wat bijmengen met wat gedroogde koemest oid.

 

Weet je al wat je wilt? Het is best een lap wat je hebt. Perfect getimed zo met de lente voor de boeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moestuin-spitten-360341551214942.jpgHallo allemaal,

 

Even een 2de foto van de vordering van de aanleg van mijn eerste moestuin. 5 dagen gespit en gegraven om alles wat er niet in hoort uit te halen. Dat waren 2 containers, 6 vuilniszakken en een berg stenen en wortels van de coniferen die er nog inzaten. Morgen komt er grondverbeteraar op en ik denk dat het dan even laat liggen. Volgende week zou het gaan regenen en dat is denk ik goed? Weet nog niet precies wat ik erop ga zetten. Kan wel een heleboel plantjes halen die momenteel voorgetrokken worden en die er dan eind maart begin april in kunnen.

Komende week ga ik een plan maken op schaal. Ik wil alles biologisch planten en zaaien en moet me nog goed inlezen hoe ik dat het slimste kan doen.

 

Heel erg bedankt voor de eerdere reacties op mijn eerste post hier. Ik weet nog niet hoe hier alles werkt maar dat komt met de tijd wel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...