bioboerke Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 hallo moestuinders , ik zou mijn groentebedden willen omkaderen met verzinkte plaatjes van +- 15cm hoog is dit schadelijk voor de moestuinbedden of hebben jullie een ander alternatief . Het zou duurzaam moeten blijven en het is voor twaalf bedden voor wisselteelt, bedden zijn 14mx1.50m Alle iedeen , fotos , prijzen , waar het beste koop zijn welkom .Op voorhand dank en nog veel oogst genot gr bioboerke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Gewoon grijze straattegels of grind tegels op zijn kant, lijkt mij goedkoopste oplossing en duuzaam, je kunt ze hier in Nederland overal gratis ophalen. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Ik heb nu hout, absoluut niet duurzaam) en ben aan het overstappen op steen, ook dakpannen gaan volgens mij erg goed. verzinkte plaatsjes zou ik niet doen, zelf idee dat het toch bepaalde stoffen afgeeft aan de grond. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Zink zou ik zeker niet doen.Zelf heb ik een zinken dakgoot. Ik wilde regenwater opvangen en gebruiken voor de moestuin. Dat is me expliciet afgeraden door "natuur en milieu", gemeente en waterschap. Je zal niet direct dood neervallen, maar de plantjes krijgen chronisch te veel zink binnen en daardoor jij ook. Ik heb oude grindtegels gebruikt voor verhoogde bedden, maar ja daar lag de tuin dan ook vol mee toen ik dit huis kocht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 typ maar eens "verhoogde bedden" in op de zoekfunctie rechts boven staat al heel veel over geschreven o.a. op deze link staan veel voorbeelden.https://www.moestuinforum.nl/verhoogde-bedden-hoe-zit-t-precies-t1252-20.html?hilit=verhoogde%20beddenBedden met stoeptegels zoals Hans aangaf staan volgens mij in mijn seizoenstopic. Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts