Jump to content

verhoogde groentebedden

bioboerke

Recommended Posts

hallo moestuinders , ik zou mijn groentebedden willen omkaderen met verzinkte plaatjes van +- 15cm hoog is dit schadelijk voor de moestuinbedden of hebben jullie een ander alternatief . Het zou duurzaam moeten blijven en het is voor twaalf bedden voor wisselteelt, bedden zijn 14mx1.50m Alle iedeen , fotos , prijzen , waar het beste koop zijn welkom .Op voorhand dank en nog veel oogst genot gr bioboerke

Zink zou ik zeker niet doen.

Zelf heb ik een zinken dakgoot. Ik wilde regenwater opvangen en gebruiken voor de moestuin. Dat is me expliciet afgeraden door "natuur en milieu", gemeente en waterschap.

Je zal niet direct dood neervallen, maar de plantjes krijgen chronisch te veel zink binnen en daardoor jij ook.

Ik heb oude grindtegels gebruikt voor verhoogde bedden, maar ja daar lag de tuin dan ook vol mee toen ik dit huis kocht.

typ maar eens "verhoogde bedden" in op de zoekfunctie rechts boven staat al heel veel over geschreven o.a. op deze link staan veel voorbeelden.

https://www.moestuinforum.nl/verhoogde-bedden-hoe-zit-t-precies-t1252-20.html?hilit=verhoogde%20bedden

Bedden met stoeptegels zoals Hans aangaf staan volgens mij in mijn seizoenstopic.

Even a broken clock is right twice a day