Sproetie86 Geplaatst: 17 maart 2019 Geplaatst: 17 maart 2019 Hoi hoi, ik heb een vraagje. Ik heb voor het eerst watermeloen zaadjes geplant, en deze komen tot mijn grote vreugde nog uit ook. Die vreugde werd snel de "grond" in gedrukt toen mij werd verteld dat ze over de bodem kruipen. Aangezien ik een balkon heb, is dus mijn vraag: kan ik ze dan wel in een pot houden of moeten ze uiteindelijk in vaste grond? Al vast bedankt Groetjes, Marga Quote
Luig81 Geplaatst: 17 maart 2019 Geplaatst: 17 maart 2019 In dit linkje vind je mogelijk je antwoord wel meloenen-in-pot-t22458.html Quote
bassie76 Geplaatst: 17 maart 2019 Geplaatst: 17 maart 2019 Hoi hoi, ik heb een vraagje. Ik heb voor het eerst watermeloen zaadjes geplant, en deze komen tot mijn grote vreugde nog uit ook. Die vreugde werd snel de "grond" in gedrukt toen mij werd verteld dat ze over de bodem.Je kunt ze ook laten klimmen aan een rek. Dan nemen ze in ieder geval minder ruimte in, zelf nooit gedaan overigens. Potten niet veel ervaring mee. Wat bij mij thuis goed werkte is een grote zak potgrond op de grond leggen op een zonnig, beschutte en warme plek, daar een paar gaten in maken en daar de plantjes inzetten. Drie planten in een zak van 70l werkte goed. Opbrengst: bij mee één vrucht per plant. Geen grote oogst dus, maar het gaat om het idee.Ze hebben wel veel warmte nodig om het goed te doen. Ik denk dat het daarom nu nog te vroeg is om ze uit te planten en zaai ze zelf pas eind april.Welk soort heb je gezaaid? Hier is ook heel veel te vinden: ervaringen-met-watermeloen-kweken-t1662-270.html Quote
Sproetie86 Geplaatst: 17 maart 2019 Auteur Geplaatst: 17 maart 2019 Thx voor de reactie, mijn balkon heeft in de zomer van sochtends als de zon op komt tot een uur 5 de volle zon. De plantjes zijn nu zo ie zo nog te klein om ze om te poten. Maar een zak is misschien wel een idee. 1 vrucht zou ik al fantastisch vinden Quote
mastert Geplaatst: 17 maart 2019 Geplaatst: 17 maart 2019 Op Vreeken.nl site staar de kweek beschreven, van deze Sugar Baby. Volgens hem, heb je zowel een goed zomer, als glas/plastic bescherming nodig, om goed af te rijpen. Omhoog leiden is denk ik, inderdaad het meest praktische. Op youtube staan wel filmpjes, hoe dat te doen. Met pompoenen, doen ze het bv, met een trellis in netjes, vanwege het gewicht. Sowieso veel voeding/compost. Quote
Sproetie86 Geplaatst: 17 maart 2019 Auteur Geplaatst: 17 maart 2019 Dank voor de reacties en de links. Ik heb hier zeker wat aan. Hopelijk van de zomer foto's van de vele vruchten groetjes,Marga Quote
RockyRambo Geplaatst: 17 maart 2019 Geplaatst: 17 maart 2019 Hebben watermeloenen niet veel water nodig aangezien deze zelf ook voor het grootste deel uit water bestaan? Quote De kracht van een druppelaar
Sproetie86 Geplaatst: 28 juli 2019 Auteur Geplaatst: 28 juli 2019 Zoals beloofd hier een foto van mijn ene watermeloen, in een pot Ik laat de watermeloen rusten op lege kweekpotjes, ik moet over 5 dagen verhuizen dus met een netje is nu niet zo handig.Er groeide er eerst twee, maar helaas is er eentje niet groter geworden dan een walnoot. Ben best trots dat het lukt haha Quote
Elmigo Geplaatst: 3 augustus 2019 Geplaatst: 3 augustus 2019 Ook hier kan ik spreken van succes met een watermeloen in pot op het balkon! Ik heb de plant lekker z'n gang laten gaan en met de hittegolf deed die dat ook zeker. De pot is 30x30x30 CM en de plant groeit om een bamboe stok heen. Niet het meest ideale maar het werkt even. Dit is het laatste jaar voor ik in de volle grond kan gaan kweken (ik ga namelijk ook verhuizen!) en dan laat ik hem toch liever kruipen, of gewoon in een klimrek hangen zoals je dat hebt gedaan. De meloen ondersteun ik met een netje en dat zit met een touw vast aan de dakrand. Volgens mij zijn onze watermeloenen nu ongeveer evengroot? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.