annaelizabeth Posted April 2, 2019 Share Posted April 2, 2019 Enige jaren geleden kocht ik bij de gamma een perzikboompje. Tot mijn verbazing ontdekte ik in het 2e jaar dat de pitten die in de compost waren terechtgekomen waren gekiemd. Inmiddels weet ik via dit forum dat de perzik zich uit pit prima laat vermeerderen. Het eerste boompje heb ik wegens ontbrekende kennis met snoeien wel wat mishandeld maar heeft dit jaar toch voor het eerst een bloem geproduceerd, en ik hoop dat het er volgend jaar meer zullen zijn.Nu wil ik dit boompje eigenlijk aan iemand anders geven. Wat is de gunstigste tijd om het arme ding uit te graven en in een grote pot te planten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruittuin17 Posted April 2, 2019 Share Posted April 2, 2019 In de winter als al het blad eraf gevallen is. Let wel op dat de boom in een pot slecht tegen vorst en droogte kan. En dat de zaailing krulziektegevoeliger kan zijn dan de moederboom dus wellicht eentje om in een kas te planten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts