Charly Geplaatst: 6 april 2019 Geplaatst: 6 april 2019 (aangepast) Hi all!Onze buren hadden 4 krielhaantjes te veel, uit nestjes van vorig jaar. Het zijn mixen tussen wyandotte, brahmas en orpington. Alle met gevederde poten en veel floef om de bips. Zij gingen ze in de kliko doen, wat ons een beetje tegen stond. Ze staan nu genomineerd voor een (klein) soepje. Tenzij er iemand op t forum is die wat nieuw bloed zoekt voor zijn kriel-toom. Het zijn alleraardigste ventjes. Die goed met elkaar overweg kunnen dus twee op een grotere toom kippies kan ook. Sterk gestel wss. Want bastaard-buitenmix. De donkere modellen zijn uitgevoerd met een groene glans op de staart, die ik ff niet goed op de foto krijg. Het kleine grijze model met de witte knar gaat wss bij J&J onderkomen vinden.Voor wie kan ik er nog eentje meenemen? 6 april 2019 aangepast door Gast Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 6 april 2019 Geplaatst: 6 april 2019 Ik krijg per mei 2 kippetjes. Haan erbij lijkt me leuk, maar heb de 21e april nog geen hok ervoor... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 april 2019 Geplaatst: 6 april 2019 Jorieke zocht nog een haan.Edit staat er al zie ik nu. Quote
Charly Geplaatst: 9 april 2019 Auteur Geplaatst: 9 april 2019 Tssk. Had alleen de reactie van Angela gezien. Maar we hebben dus gewoon een gegadigde! Tof Mel Ah maar wacht... is 1 haantje op 2 kippies wel verantwoord naar de kippies? Staat me iets van bij dat je liefst minimaal 3 kipjes bij een haan hebt? Of hoe zat dat ook weer Oh ja. En ze kukelen dus he. (Of nou ja. Twee heel weinig, maar twee andere juist wat ehh intenser...) Gaan de buren dat trekken? Als er wat gekukel plaatsvindt? Het hok wat later is geen probleem natuurlijk. Ik kan er makkelijk eentje wat langer apart houden voor je. Zodat we hem in mei kunnen overdragen. Meteen met wat melk dan enzo? Quote wees bevriend met kleine dingen
Charly Geplaatst: 10 april 2019 Auteur Geplaatst: 10 april 2019 @Mellie,Als je nog wil, is de kleine grijze weer beschikbaar. Jorieke wil liever een macho. En die kleine grijze is juist wat stil en lief. Dus als je ervoor gaat, zou ik die doen. Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2019 Geplaatst: 10 april 2019 Ik zou helemaal geen haan doen hoor Als je de ruimte hebt kan je beter een extra hennetje nemen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 10 april 2019 Geplaatst: 10 april 2019 Ow... ik weet nu niet wat ik moet doen! Heb nul kip ervaring laat staan haan Quote
Charly Geplaatst: 10 april 2019 Auteur Geplaatst: 10 april 2019 Ah! Nou ik zou ook voor extra hennetje gaan. Als je voor de eitjes gaat dan he. Als je kuikentjes wilt, als educatie-project voor je kids ofzo, geef ik je wel meer kans mét haan Hij kan altijd de soep nog in. Gaat ie hier ook. Maar goed nogmaals: als voor de eitjes dan idd kipje extra hoor! Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 10 april 2019 Geplaatst: 10 april 2019 Gniffel mooi geformuleerd Charly! Ik had het idee de haan aan het einde van de zomer te slachten en te kijken wat er in de tussentijd aan kippigheid ontstaat...? Misschien toch een kipje erbij. Wij eten in een goede week wel 25 eieren, dus een eitje extra is wel meegenomen. Maar voor 1 mei heb ik sowieso nog geen plek. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 april 2019 Geplaatst: 10 april 2019 Dan neem je de haan, doet een keer kuikens houd je daar de hennen van en de hanen eet je op? Quote
Charly Geplaatst: 10 april 2019 Auteur Geplaatst: 10 april 2019 Hahahha, die Angela. Jij bent zo super tof praktisch altijd! Maar goed, Mellie, joh, snap je twijfel hoor. En ik wil er prima eentje voor je vasthouden tot begin mei, maarrr dan moet ik wel echt weten dat je em afneemt. Kost in de tussentijd toch werk, wat ik super graag doe! Voor jou, én voor t haantje natuurlijk.Maar zou er dan dus wel tikkie knorrig van worden als toch niet Ik denk dat ik mid volgende week met het bijltje hak. Dus als jij voor die de knoop doet, dan komt het allemaal wel snor Quote wees bevriend met kleine dingen
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 april 2019 Geplaatst: 10 april 2019 Ik heb makkelijk lu… ik kan namelijk niet slachten. Quote
Mellie Geplaatst: 14 april 2019 Geplaatst: 14 april 2019 Ok, good deal Charly. die meneer van huureenkip is akelig stil ineens, dus ga hem dinsdag bellen wanneer de ren en kippetjes komen. Als ik het van hem weet, app ik je erna ok? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.