Sproetie86 Geplaatst: 8 april 2019 Geplaatst: 8 april 2019 Hoi hoi, kunnen deze plantjes al buiten overnachten? Gr, Marga Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 april 2019 Geplaatst: 8 april 2019 Ik zie niet heel goed wat het allemaal zijn, komkommers? Pompoenen? Maar het gaat de komende nachten afkoelen en zelfs weer wat naar het vriespunt. Ik zou het dus niet doen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jeanne heijmans Geplaatst: 8 april 2019 Geplaatst: 8 april 2019 Nee ik zou ook wachten tot na ijsheiligen. Quote
Sproetie86 Geplaatst: 9 april 2019 Auteur Geplaatst: 9 april 2019 Thx voor de reacties.Het waren komkommer planten en het zijn nog tomatenplanten . Helaas was een deel al gesneuveld omdat ik de verkeerde mest had gebruikt. En de laatste komkommer plantjes zijn vandaag ook gesneuveld :-/ Binnen werd het lastig houden ivm met de kat. Maar ga ze zeker nog even binnen zetten Quote
Patrijs Geplaatst: 9 april 2019 Geplaatst: 9 april 2019 Gewoon weer een vers zaadje in je lege potjes stoppen, dan heb je in mei mooie plantjes. Quote De moestuin van Patrijs
Flup Geplaatst: 11 april 2019 Geplaatst: 11 april 2019 Klopt wat Patrijs zegt. Je bent nog lang niet te laat om opnieuw te zaaien. Tomaten en komkommer kun je het beste binnenhouden tot IJsheiligen voorbij is. Dit omdat ze niet tegen vorst en kou kunnen. Overdag afharden kan wel als het weer wat aangenaam is. Quote
Frans Geplaatst: 11 april 2019 Geplaatst: 11 april 2019 Het waren komkommer planten en het zijn nog tomatenplanten . Helaas was een deel al gesneuveld omdat ik de verkeerde mest had gebruikt. En de laatste komkommer plantjes zijn vandaag ook gesneuveld :-/Zoals al is gezegd heb je nog alle tijd. Tomaten kun je nu prima zaaien en met komkommer kun je zelfs nog een aantal dagen wachten. De volgende keer kun je beter geen mest meer geven want zeker in die vrij grote potten die je gebruikt zit in de potgrond voor de planten ruim voldoende mest om het tot het uitplanten uit te zingen. Ook met een onnodige toediening van mest, en dat hoeft niet eens 'de verkeerde' te zijn , kun je planten om zeep helpen of op achterstand zetten. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Sproetie86 Geplaatst: 28 juli 2019 Auteur Geplaatst: 28 juli 2019 Hoi, helaas niet meer gelukt met de komkommer, radijs en snoeppaprika. Wel is groeit er op dit moment een hele mooie watermeloen (sugerbaby). Echter heb ik dus geen idee hoe groot deze moet worden en wanneer ik weet of hij rijp is. Er zaten er eerst twee aan, maar eentje is gestopt met groeien. Er zitten alleen wel plekjes op de meloen, iemand enig idee of dit kwaad kan? En er zijn een aantal blaadjes flink bruin aan het worden De reden dat ik de plant in een pot heb staan is omdat ik geen tuin heb, de meloen rust nu op lege kweekpotjes. Ik ga verhuizen dus is nu een net voor eronder niet handig Hoor graag tips.Lieve groetjes Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.