Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Precies dat wat Gitta schrijft inderdaad. Zo doe ik het ook. 

Eerder liet ik ze wel in de grond zitten. de hele winter, maar ben er zo wel heel veel kwijt geraakt. Dus doe ik het weer op de "veilige manier". 

• Like 1

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:
8 uren geleden, Nasuada zei:

Voor iedereen die de knollen eruit hebben gehaald wanneer doen jullie ze de grond in?

Nouja ik overwinter ze in de grond, als het er niet te nat is, gaat het de laatste jaren prima is mijn ervaring.

Voor nieuwe knollen die ik koop, zorg ik ervoor dat ze pas naar buiten gaan als de bodemtemperatuur 15 graden is:

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/actueel-weer/actuele-bodemtemperaturen

Temperatuur op 50-100cm is stabieler dan toplaag.

In de tussentijd trek ik de nieuw gekochte knollen ook binnen voor. Niet alleen omdat ik dan leven zie, een voorsprong geef en evt stekken kan nemen, maar vooral omdat ik een ramp ben in het 'droog en koel' bewaren van knollen binnen (vandaar dat ik ze dus ook in de grond laat).

Dit jaar toch maar de Café au lait gekocht. Ben superbenieuwd 😍🥰

• Like 2
Geplaatst:

De eerste dahlia's komen er weer aan. Vandaag van een gedeelte van de knollen de afdekking verwijderd die ze afgelopen winter tegen vorst moest beschermen. Minder gelukkig was ik met de ontdekking van een paar muizengangen en enkele slakken terwijl op hun beurt een aantal hommels niet zo blij was met mij omdat ik hun nest verstoorde.

dahlia2025_1.thumb.JPG.d196c949eaae416c88618e9852b8eea7.JPG

dahlia2025_2.thumb.JPG.e00184d16184c1d9869eb56f24fc3231.JPG

dahlia2025_3.thumb.JPG.2b9503d4e5e730f8832b4b8653f75fa9.JPG

• Like 6

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Eind van de week ga ik ze ook in de grond stoppen. Ze zijn mooi uitgelopen en groeien goed. Hopelijk laten de slakken ze met rust. 🤞🏻

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...