RianneK Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Hallo Allemaal, Wij zijn hier gek op van die ingeblikte perziken op siroop.Nu vroeg ik mij af of en hoe ik dit zelf kan gaan maken. Inblikken hoeft natuurlijk niet, maar perziken op siroop in een pot lijk mij wel een mogelijkheid. Helaas heeft mijn zoektocht met google nog geen recepten opgeleverd. Heeft iemand een idee? GroetjesRianne PS, ik heb geen weckketel, dus kan daar geen gebruik van maken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Ja, perziken schillen door ze 30 seconden in heet water te leggen, afkoelen onder koud water en dan schillen. In stukken snijden. In schone weckpotten leggen. Suikerstroop maken van 300 gram suiker op 1 liter water. of sterker of slapper naar gelang je smaak. In de potten gieten tot 1 centimeter onder de rand, potten dicht, in weckketel zetten, of grote pan, water erbij totdat het onderstaat ( minstens 1 centimeter, liever twee, verhitten tot 90 graden, 20 minuten, in water af laten koelen. potten na 24 uur checken op sluiting. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ludo Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 mmm, ik ga hier ook perziken te veel hebben dit jaar. Ik ga het ook proberen ze te pasteuriseren , maar dan in de elektro-oven. Quote
RianneK Geplaatst: 3 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2011 Klinkt goed appelvrouw, bedankt voor het recept.Ik ga het zaterdag uitproberen, als ik tenminste dan nog vruchten over heb... ze rijpen nu heel snel in de kas. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.