Jump to content

Witte plantjes

Recommended Posts

In mijn voortuin (gelukkig niet in mijn achtertuin waar de moestuinbakken staan) zijn tot mijn verbijstering in een hoekje van de tuin een aantal hondsdraf plantjes vrijwel ontkleurd. Wat kan er aan de hand zijn? Een besmetting? Aangewaaid gif? Ik tast werkelijk in het duister.

Nb op de foto lijken ze nog vrij groen maar ze zijn echt bijna wit.2019051410444581331557823843.jpg2019051410443420691557823845.jpg

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Echte meeldauw, weghalen en afvoeren.

Ben het met Oscardevos eens.

Normaliter zou ik ook planten afvoeren welke met echte meeldauw besmet zijn. Behalve als het b.v. om een grote appelboom etc gaat. Dan de symptomen bestrijden met melk en water. Maar geheel oplossen doet dat het volgens mij niet.

Ik zou de boel in een wat ruime omtrek verwijderen + de eerste paar cm van de grond ook afvoeren.

rorror.png

Gebreksverschijnselen in paprika of pepers

18 gewassen gebreksverschijnselen (english only)

Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. 

Oei. Dank jullie. Het zit ook al aan de andere kant van het tuinpad. Ook spierwitte dovenetel (inderdaad Jorieke, niet goed gekeken). Maar wat zo gek is, geen enkele van de andere planten heeft heet. Zoals je op de foto kunt zien heeft de hortensia ernaast nergens last van. Verderop hetzelfde, alleen de dovenetels. Is dat niet gek als het meeldauw is?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *