Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Witte plantjes


Tanja65

Aanbevolen berichten

In mijn voortuin (gelukkig niet in mijn achtertuin waar de moestuinbakken staan) zijn tot mijn verbijstering in een hoekje van de tuin een aantal hondsdraf plantjes vrijwel ontkleurd. Wat kan er aan de hand zijn? Een besmetting? Aangewaaid gif? Ik tast werkelijk in het duister.

 

Nb op de foto lijken ze nog vrij groen maar ze zijn echt bijna wit.2019051410444581331557823843.jpg2019051410443420691557823845.jpg

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echte meeldauw, weghalen en afvoeren.

 

Ben het met Oscardevos eens.

 

Normaliter zou ik ook planten afvoeren welke met echte meeldauw besmet zijn. Behalve als het b.v. om een grote appelboom etc gaat. Dan de symptomen bestrijden met melk en water. Maar geheel oplossen doet dat het volgens mij niet.

 

Ik zou de boel in een wat ruime omtrek verwijderen + de eerste paar cm van de grond ook afvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei. Dank jullie. Het zit ook al aan de andere kant van het tuinpad. Ook spierwitte dovenetel (inderdaad Jorieke, niet goed gekeken). Maar wat zo gek is, geen enkele van de andere planten heeft heet. Zoals je op de foto kunt zien heeft de hortensia ernaast nergens last van. Verderop hetzelfde, alleen de dovenetels. Is dat niet gek als het meeldauw is?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...