Jump to content

Plekken op aardbeien

Recommended Posts

Ik zie dat je werkt met een zwart gronddoek. Als de zon schijnt kan deze redelijk warm worden.

Als er dan een aardbei rechtstreeks contact maakt kook je als het ware de aardbei, wat resulteert in een zachte plek, die later gaat rotten.

Vroeger heb ik daar ook last van gehad. Nu ik werk met stro heb ik daar geen last meer van.

Kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar dit is het eerste wat in me opkwam.

Edited by Guest

Dat zou zeker kunnen. Maar dan zouden alle aardbeien die op t doek liggen dit moeten hebben. En ook de kant vd aardbei die op het doek ligt. Nu is het juist de kant die naar de zon toe ligt die aangedaan is. Zou het geen trips zijn?

Nou dit ziet er inderdaad net zo uit. Sommige aadbeien zijn ook aangevreten. Stukken eruit. Ik zie geen slakkensporen en had al het idee dat het muizen waren. Opzoek dus naar een diervriendelijke manier om muizen te verjagen..

Foto 2 ook muizen?

als ik foto 2 bekijk, lijken daar ook zaadjes verdwenen te zijn.

rorror.png

Gebreksverschijnselen in paprika of pepers

18 gewassen gebreksverschijnselen (english only)

Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. 

Die heb ik niet, wel (naakt)slakje(s), ik zag vorige week ook een klein grijs rupsje. Beetje grijs geript als pissebed, maar echt als een rond wormpje, die vreten en zuigen ook de aardbeitjes leeg. En vanavond plukte ik de eerste buitenaarbei, voordat hij wordt ingepikt. Was echt een knoepert, smaakte goed totdat ik de twee helften een beetje van elkaar trok. Zag ik opeens een soort van stevige mug eruit kruipen, Ik kijk verder zit er nog een in. En zwarte pikjes op de witte kern.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.