H vd Merwe Posted May 31, 2019 Share Posted May 31, 2019 Geachte leden,Heeft èèn van jullie wel eens gehoord van het gebruik van verdunde waterstof peroxide als bestrijder van schimmels? Ook wordt het ingezet tegen bijtende of zuigende insecten.Op youtube kom ik het nodige tegen echter ik heb mijn twijfels.Heeft iemand ervaring hiermee?Gr,Henk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted May 31, 2019 Share Posted May 31, 2019 Zelf wel eens gebruikt bij orchiedeeën welke te nat stonden. Waardoor de wortels gingen schimmelen en rotten. Hierna rottende wortels weggeknipt, en de wortels doordringt met waterstof peroxide. Het dood de schimmels, en zorgt tevens voor snellere wortelgroei.Tegen bijtende en zuigende insecten heb ik geen ervaring mee in combinatie met waterstof peroxide. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
H vd Merwe Posted May 31, 2019 Author Share Posted May 31, 2019 Dank je wel voor de reactie. Het is mij duidelijk.Henk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted May 31, 2019 Share Posted May 31, 2019 Op mijn werk (laboratoroum) gebruiken we 30% peroxide om overnacht te begassen door middel van verneveling om virussen, bacterien en schimmels af te doden. Let wel zonder de juiste maatregelen en meters kan dit erg gevaarlijk voir je eigen gezondheid zijn!Hoe het zou werken met lage concentraties weet ik niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mearn Posted May 31, 2019 Share Posted May 31, 2019 Op mijn werk (ziekenhuis) gebruiken we een 5% oplossing om te vernevelen.Hierbij hetzelfde verhaal als van Wortel, meters en controle punten om te voorkomen dat je het inadem.Dus ook een lage concentratie om te vernevelen is gevaarlijk. Dit geld ook voor de z.g.n. plantenspuit. Dat is ook vernevelen. Is dit anders niet een optie, geen ervaring mee, maar vond het op internet.https://www.greengardener.co.uk/shop/pest-control-underglass/garlic-greenhouse-candles.htmlOok in de duivensport gebruiken ze een soort van rooktabletten om hokken te ontsmetten, misschien kan je die wel gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts