Jump to content

Bobbelig blad Bonen/courgette

Luke123

Recommended Posts

IMG2019052718542580491559378936.jpgIMG2019052718533861421559378938.jpgIMG2019052718532629851559378939.jpgHoi allemaal,

Ben nieuw hier 23 jaar en mijn naam is Luke.

Vorig jaar ging mijn moestuin (100m2) zeer goed. Veel te veel oogst. Maar dit jaar schiet het van geen kant op. Koude mei maand... klopt... Maar niks wil echt groeien en de courgette en de bonen krijgen een raar bobbelig blad. Bonen zijn 3 weken oud en de courgette ietsje ouder. Foto's:

Info: gewoon in de volle grond. Voorjaar bemeste tuinaarde door de grond gemengd en kuiltjes gegraven met keukenafval.

Wie kan mij helpen want ik baal hier hevig van... Gaat om 40 planten al niet meer. Als iemand meer foto's wilt kan dat.

Het is een goed luizen jaar. Terwijl ik de strijd aan ga met de luizen op mijn terras moestuin. Hebben de buren rond om mij in de flat, allemaal luizen planten bakken aan de balkons. Dus als we nu lekker buiten op het terras zitten te genieten, kan ik elke 5 minuten een luizen vliegje doodmaken welke op mij landt. Ik loop dus dagelijks een rondje langs de planten om ze te pletten. Maarja bij de bron aanpakken natuurlijk... misschien me buren is met zeepsop en spiritus achter de oren 'spuiten'

Succes Luke123 met het inspecteren van je plantjes.

rorror.png

Gebreksverschijnselen in paprika of pepers

18 gewassen gebreksverschijnselen (english only)

Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website.