geedee Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Heb een wandelingetje gemaakt op zoek naar st janskruid, en kom met nog meer vragen thuis Wie weet wat dit is? NO 1 En dit?? NO 2 en dit? NO 3 lijkt wel een quizz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Nummer een is de doornappel..nummer twee heb ik ook in de tuin, ik noem het voor mezelf valse berenklauw, want dat is het niet..zoek ik op.En nummer drie, is dat een struikje, een boom, een plant met [paarse pruimpjes]? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Een aantal Franse gemeenten heeft een plant uit de gemeentelijke bloembakken gehaald, nadat vorige week elf jongeren volkomen in de war en hallucinerend waren aangetroffen. Dat gebeurde in Coutances, in het departement Manche. De elf jongeren hadden een extract gemaakt van de Doornappel, oftewel Datura stramonium. Ze hadden de plant uit een bloembak getrokken. Doornappel is een zeer giftige sierplant met vijgachtige vruchten die hallucinogene stoffen bevat. Een grote dosis kan levensgevaarlijk zijn. De jongeren tussen de 16 en 25 jaar zwierven volkomen van de wereld door het stadje. Volgens de burgemeester van Coutances badderden vijf van hen in een vijvertje waar ze tevergeefs probeerden uit te komen. Twee van hen werden zwalkend op daken gevonden, waar ze hun kleren zochten. De overige vier wisten werkelijk niet meer wie of waar ze waren. Een van hen is opgepakt omdat hij erg agressief werd tegen een politieagent die vroeg wat hij had gebruikt. Hij moet in september voorkomen. De gemeente heeft daarop de sierplant uit alle bloembakken gehaald. Ook andere gemeenten, zoals Caen en Alencon hebben de plant uit voorzorg uit hun bloembedden en plantenbakken verwijderd. De plant is nog wel gewoon in de tuincentra te koop. Volgens de burgemeester van Coutances blijft dat ook zo. "Wat wil je? Het is gewoon een sierplant, als mensen hem voor iets anders gaan gebruiken, kunnen wij daar toch niets aan doen. Er zijn zo veel schadelijke planten." Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 1, 2011 Author Share Posted August 1, 2011 Nummer een is de doornappel..nummer twee heb ik ook in de tuin, ik noem het voor mezelf valse berenklauw, want dat is het niet..zoek ik op.En nummer drie, is dat een struikje, een boom, een plant met [paarse pruimpjes]? Tnx alweer wat wijzer (ik ga maar niet uitproberen om er high van te worden ) no drie is een struik met echt boomstamkleur takken(misschien word dat nog een boom maar was daar ongeveer 1 meter hoog) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 No 1 Doornappel inderdaad.No 2 lijkt wel op een berenklauw, maar dan de NL soort, niet de beruchte aziatische.No 3 lijkt op een sleedoorn. Eindigen de takjes in puntige stekels? En wat is het formaat ongeveer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 1, 2011 Author Share Posted August 1, 2011 No 1 Doornappel inderdaad.No 2 lijkt wel op een berenklauw, maar dan de NL soort, niet de beruchte aziatische.No 3 lijkt op een sleedoorn. Eindigen de takjes in puntige stekels? En wat is het formaat ongeveer? Op de takjes heb ik niet gelet en op de foto kan ik het niet zien. Moet dus nog n keer gaan wandelen formaat 1 mtr hoog en breed ook zoiets Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Als het echt Sleedoorn is kan 'ie nog wel een metertje of 4 hoger worden!Suggestie: even kijken op www.soortenbank.nl voor je gaat wandelen, dan weet je waar je precies op moet letten.Veel plezier. RvO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 1, 2011 Author Share Posted August 1, 2011 Als het echt Sleedoorn is kan 'ie nog wel een metertje of 4 hoger worden!Suggestie: even kijken op http://www.soortenbank.nl voor je gaat wandelen, dan weet je waar je precies op moet letten.Veel plezier. RvO Daar staat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel op! kneem mn laptop mee wandelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 ....Daar staat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel op! kneem mn laptop mee wandelen Misschien beginnen met de pagina over de Sleedoorn? 't Is maar een idee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 3 lijkt idd heel veel op sleedoorn. En 2, is dat geen inheemse berenklauw? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 2, 2011 Author Share Posted August 2, 2011 Maakt die inheemse berenklauw ook brandblaren als je het in de zon op je huid krijgt? De zon schijnt vandaag dus...kan ik het uitproberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts