RobO Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 we hebben een prachtige reine claude verte voor het 5e jaar; mooie evenwichtige boom, gezond, bloeit mooi maar tot nu toe in 5 jaar maar 2 pruimen geoogst...heeft iemand tips om er meer te krijgen misschien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Een bestuiver naast zetten, of in de kruin enten...http://library.wur.nl/speccol/fruithof/fruit/Pru/Tekst/PruT10.htmOok Hauszwetschen en Opal werken als bestuivers... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Ik heb ook een prachtige RC verte staan, met bestuiver. Na negen jaar! eindelijk dit jaar oogst. Vorig jaar voor het eerst 3 pruimen, nu hangt hij vol. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Van Reine Claude is het gekend dat het lang duurt voordat ze gaat dragen, vruchtbaar wordt. Maar eens vruchtbaar, dan ook regelmatig. Precies het beeld ook dat Windindewilgen voor de zijne beschrijft. Ik herinner me met de RC dÓuillins die hier al een jaar of 20 staat wel hetzelfde....twijfel groeide of ze mocht blijven staan na een aantal jaren wachten....de boom had het begrepen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Hier hetzelfde probleem, prachtige boom vol bloesem, bestuivers ernaast, nu 2 pruimen erin. Wel een van de allerlekkerste pruimen die mij aan mijn grootouders doet denken waar een grote boom stond Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Hebben jullie de ent onder de grond zitten zodat rcv eigen wortel schiet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Nee hoor ent zit keurig 20cm boven de grond. Onderstam wavit. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 5, 2019 Author Share Posted June 5, 2019 dank allemaal; de boom staat op 20 m van een Opal die het geweldig doet; verderop Reine Victoria en bijen zatgeduldsboompje dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts