Geplaatst: 1 augustus 201114 j Ik probeer al twee jaar rode bes in een plantenbak op mijn balkon op het zuiden te kweken. De plant is aangekocht bij Intratuin en in potgrond in de bak gezet. Kan iemand me vertellen welke verzorging nodig is om bes aan de struik te krijgen? Alvast bedankt, Angela
Geplaatst: 2 augustus 201114 j Rode aalbessen zijn hele makkelijke planten. Eigenlijk geven ze altijd vrucht. Ik zou hem goed terugsnoeien en volgend voorjaar wat bemesting geven (bijv. koemestkorrels). Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 2 augustus 201114 j Auteur Is het aan te raden nu al te snoeien, of pas in het najaar?En moet je dan alle takken eraf halen tot het stammetje?
Geplaatst: 2 augustus 201114 j In de winter (November/December) de takken insnoeien op 20cm/25cm. Mag ook iets dieper hoor. Als de plant erg compact is kun je wat takken helemaal wegsnoeien. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.