Lowie Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Dit jaar voor her eerst aardappelen.Vandazg merkte ik enkele bladeren met een zwarte top op. Vooral aan de zijkant van het perceel.Phytophtora of gewoon verbranding van de zon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 (edited) Nee, ik zie hier geen Phytophtora in. De plekjes zijn te donker en te scherp begrensd.ZIe groenkennisnet voor schadebeelden Phytophtora.Plekken aan de top komen vast door verbranding van de zon. Ik zie her en der wat waterdruppeltjes op het blad liggen. Die werken als een loepje, waar de intense zon wel raad mee weet. Heb je gesproeid over het blad? Edited June 26, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobN Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 heb je daar misschien eitjes of larfjes fijn geknepen?Ik heb daardoor ook weleens wat bladschade gezien. Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lowie Posted June 26, 2019 Author Share Posted June 26, 2019 Nog geen larven eitjes verwijderd.Inderdaad wel gisterenmorgen water gegeven. Oef ben gerustgesteld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 27, 2019 Share Posted June 27, 2019 ik denk ook een ietsje alternaria te zien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts