Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Luizen verwijderen voor het eten

-juliet-

Recommended Posts

Hallo lieve tuiniers,

Hoe haal je het beste luizen van je bladgroenten voor je die opeet? Ik zit al dagen er tegenaan te hikken om mijn postelein op te eten, omdat er luizen op zitten. Wat is jullie beste manier om de luizen er af te wassen oid? Ik heb wel eens wat gehoord over zout water, klopt dat? Of een sopje? Als ik groente was met gewoon water blijven ze bij mij meestal zitten, in ieder geval op sla.

Groetjes,

Julia

Wij laten de sla, andijvie enz, een poosje in het zoute water liggen. Dan komt het ongedierte wel los. Mieren, luizen, een verdwaalde worm....

Kan allemaal eetbaar zijn, maar een kronkelende worm op mijn bord gaat mij ook te ver. Goed zout spoelen dus.

Ik was altijd met zout en warm water.

Alles gaat dood. Goed naspoelen met koud water. Even droogwapperen om het overtollige water weg te krijgen. Zo kun je sla ed een paar dagen kakelvers in de koeling bewaren.

Bedankt voor de tips! Ik heb de postelein in lauw zout water gespoeld en getuige de troep die in de teil achterbleef heeft het veel nut gehad, ik heb later geen beestjes meer bespeurd, ik heb er ook niet voor gezocht want daar wordt het niet lekkerder op natuurlijk

• 2 weeks later...