Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Oregano naast bieslook


Camiel

Aanbevolen berichten

Dag,

 

Ik kan heel weinig tot niks vinden over oregano en bieslook. Ik wil beide kruiden naast elkaar zetten. Over bijvoorbeeld tomaten en bloemkool staat uitgebreid wat de goede en slechte buren zijn, maar over de bovenstaande combinatie niet. Dit leidt tot de vraag:

 

Heeft iemand enig idee of look de groei van oregano tegen zal zitten?

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat toevallig de bieslook deels naast de oregano.

 

De bieslook groeide dit voorjaar slecht door de droogte maar na de flinke bui die we kregen schoot die de grond uit.

Ook naast de oregano...….En de oregano staat mooi dit jaar met die droogte.

 

Bij zulk soort stukjes over buren haal ik mijn schouders op. Zeker als er geen wetenschappelijke bronvermelding bij staat. Het internet staat vol met onzin. Ik zou zeggen: doe zelf eens een experiment en vermeld hier de resultaten, dat snijdt mijns inziens meer hout.

 

Nog als kanttekening:

Meestal verplant ik de bieslook al zeer vroeg in het voorjaar, voor dat die gaat groeien. Het bieslook seizoen is hier nu wel zo'n beetje voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Camiel,

 

Ik vind het 'burenverhaal' niet zo'n onzin. Bieslook houdt van vochtige grond en niet van droogte en kan ook goed in de halfschaduw, terwijl oregano goed tegen droogte kan en graag in de volle zon wil staan. In dat opzicht zijn het dus niet zulke heel goede buren. Oregano is een sterke plant en zal het ook wel in de halfschaduw doen, maar omgekeerd gaat niet op. Bovendien is oregano een sterke groeier en een echte woekeraar, waardoor je bieslook misschien in de verdrukking komt. Wat het bieslookseizoen betreft, als je de plant na de bloei terugknipt loopt die gewoon weer uit. En kun je dus ook in de zomer nog van bieslook oogsten.

 

Groet, Mariska

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...