Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Ik ben helemaal nieuw in het wereldje van moestuinieren. Ik heb ongeveer 1,5 week geleden radijsjes gezaaid. Ik heb gaatjes gemaakt en de zaadjes daarin gedaan. Omdat ik niet vermoedde dat ze allemaal zouden gaan kiemen, heb ik 3 zaadjes per gaatje gedaan. Nu zijn ze wél allemaal gaan kiemen. Moet ik nu iets doen om ze meer ruimte te geven?

Liefs,

Lijntje

Geplaatst:

Nee hoor, radijsjes vinden het zelfs wel fijn om met broertjes en zusjes op te groeien. Het is alleen niet de beste tijd voor radijsjes. Ze hebben het liever wat koeler en wat kortere dagen. Maar dat is wel wat rasafhankelijk.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Hoi Lijntje,

Als je mooie ronde radijs wilt, dan kun je ze het beste om de 5 cm en zo'n 10 tot 15 cm tussen de rijen zetten, anders verdrukken ze elkaar en krijg je rare vormen en maten.

Radijs kun je direct in de grond zaaien van maart tot en met augustus.

Als ze dicht op elkaar staan kun je ze uitdunnen. gewoon die kleinste eruit trekken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...