DannyL Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 Hoi allemaal! Ik zoek nog een kleine 20-25 bato bakken.Heeft iemand er hier toevallig nog een stel over om te verkopen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sytam Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 Bato is een leverancier van plastic bakken. Misschien even specificeren welke afmeting je bedoelt. (ik gok de bekende aardbeienbak) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted July 22, 2019 Author Share Posted July 22, 2019 Ik doel inderdaad op de welbekende aardbeien bakken.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 Ik vind de prijs van de bakken op zich nog wel meevallen, vergeleken met de prijs van andere soorten bakken. Even simpel snel gezocht, zullen heus nog wel ergens goedkoper zijn, wil er voor volgend seizoen ook een stuk of 10 a 15 10 stuks voor 45 https://www.bol.com/nl/p/kweekbakken-voor-aardbeien/9200000108654127/ Stelling maken van hout vind ik zelf niet mooi, aangezien ze bij mij op het terras moeten komen te staan. Deze stelling vind ik wel mooi, alleen de prijs is niet zo fraai. Dus daar moet ik nog wat voor bedenken. https://www.bol.com/nl/p/aluminium-frame-voor-4-aardbeikweekbakken-van-bato/9200000109061839/ Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted July 23, 2019 Author Share Posted July 23, 2019 90 euro voor 20 plastic bakken (ja ze zijn stevig, dat weet ik), vind ik aardig wat geld om eerlijk te zijn..Vandaar ook de vraag of iemand er over heeft, of wellicht een adresje weet waar ze goedkoper te krijgen zijn. Ik heb al een stalen frame gemaakt van een magazijn stelling.Werkt ook al jaren perfect, maar ik wil wat uitbreiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saalk86 Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Ik heb ze begin vh jaar hier gekocht:https://www.123zaden.nl/aardbeienbak-bato Op marktplaats word ook nog wel eens wat aangeboden maar dat moet je scherp in de gaten houden.Ze zijn er trouwens ook van een meter:https://www.all4plants.com/potten-en-plantenschalen/potten-en-plantenbakken/bato-substraatbak-100cm/C301_C302_P4558 Deze van een meter zie je ook meer op marktplaats. Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted August 7, 2019 Author Share Posted August 7, 2019 Dit topic mag van mij dicht, want ik heb zelf 3 grote houten bakken gemaakt.Vind 75 euro voor een paar kunststof bakken echt teveel geld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted August 7, 2019 Share Posted August 7, 2019 Ik ben wel geintresseerd in een het resultaat van de houten bakken, als afsluitertje van dit topic? De enige reden waarom ik die bato bakken wil, is dat ze een mooi afgerond hang randje hebben voor de aardbeien. En wil het een beetje netjes/toonbaar houden, aangezien er 100 appartementen op me terras uitkijken... Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 Iedereen geeft toch uit aan zijn hobby wat hij zelf wil? Bato is duurzaam, heb er zelf (nog) geen, aardbeien staan allemaal in de volle grond, doch je ziet het gewoon en super handig ook dat je het over buizen kan hangenBij VD Wal hebben ze andere kunststof bakken van (ik dacht) 45l voor ongeveer dezelfde prijs, ruimer en prijs per liter goedkoper en er zijn nog massa's andere alternatieven maar als ik ooit aardbeien op stelling wil kweken dan worden het waarschijnlijk ook Bato bakken. Is gewoon netjes. In hout kan je héél mooie dingen maken maar als je het echt duurzaam wil dan wordt het ook prijzig.Bvb Azobé = tropisch hout dat ze gebruiken voor sluizenbouw en oeverbeschoeiing én je zeker overleeft zal je meer kosten dan 75 € Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saalk86 Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 Is er anders animo om groot in te kopen bij de bato leverancier? Ik weet dat dat eerder is gebeurd hier op t forum. Zit je geloof ik rond een euro per bak ofzo. Ik woon zelf in Friesland, dus ze moeten hier worden afgehaald of ik verstuur ze (€6,75). Ik wil er zelf nog wel 16 afnemen en voor iemand anders nog een keer 8. Dus 24 stuks. Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted August 13, 2019 Author Share Posted August 13, 2019 Ik ben wel geintresseerd in een het resultaat van de houten bakken, als afsluitertje van dit topic? De enige reden waarom ik die bato bakken wil, is dat ze een mooi afgerond hang randje hebben voor de aardbeien. En wil het een beetje netjes/toonbaar houden, aangezien er 100 appartementen op me terras uitkijken... Dat is een goeie Foto van mijn drie bakken..Zijn 22cm hoog, 21,5cm breed en 165cm lang.Er passen 11/12 planten per bak in, op 1 rij er is geen onderkant, maar dat komt omdat het oude rek al een ijzeren bodem heeft, waar het water ook weg kan.Het heeft me niks gekost, aangezien ik het hout en worteldoek nog had liggen.Dit hout heb ik verder niet behandeld, maar het kippenhok is van hetzelfde hout en na 9 jaar nog geen teken van rotting te zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 13, 2019 Share Posted August 13, 2019 Ronde randen voor dit soort houten bakken fabriceren lijkt me niet zo moeilijk. Stukken in de lengte doorgesneden tuinslang over de randen klemmen en je bent er al. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted August 13, 2019 Share Posted August 13, 2019 Dit hout heb ik verder niet behandeld, maar het kippenhok is van hetzelfde hout en na 9 jaar nog geen teken van rotting te zien. naar mijn idee gaat deze vergelijking echt niet op (ik wil je feestje niet verpesten) maar er zal altijd vochtig blijven tussen het worteldoek en het hout waardoor de verrotting van het hout snel zal toeslaan. Als je de bakken nog niet hebt gevuld zou ik het hout aan de binnenkant toch echt behandelen anders is het snel gedaan. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted August 13, 2019 Author Share Posted August 13, 2019 Ronde randen voor dit soort houten bakken fabriceren lijkt me niet zo moeilijk. Stukken in de lengte doorgesneden tuinslang over de randen klemmen en je bent er al.Ja precies! En als het breder moet zijn gewoon een stuk oude fietsband.. Zijn er genoeg te krijgen/vindenHeb dit gewoon ff snel zo gemaakt, maar die ronde randen komen nog wel.. Heb nog zeker een half jaar haha naar mijn idee gaat deze vergelijking echt niet op (ik wil je feestje niet verpesten) maar er zal altijd vochtig blijven tussen het worteldoek en het hout waardoor de verrotting van het hout snel zal toeslaan. Als je de bakken nog niet hebt gevuld zou ik het hout aan de binnenkant toch echt behandelen anders is het snel gedaan. Het kippenhok zelf staat gewoon in de koude natte grond, en die onderste planken die in de grond staan zijn ook nog zo goed als de dag van gister.Het hout komt uit een kerk/klooster, dus het zal beschermd worden door boven, met al dat wijwater Intussen zijn ze al gevuld, maar als ze echt no time zouden weg rotten maak ik wel even nieuwe. Heb nog genoeg planken liggen (doe houtbewerking als hobby, dus vaak in het bezit van beter hout dan deze planken). We zien het allemaal wel.. Hopelijk volgend jaar weer een mooi aardbei jaar, met nu in totaal +- 150 planten (heb aan de andere kant 24 bato bakken staan) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwingrk Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 Op 9-8-2019 om 11:59, Saalk86 zei: Is er anders animo om groot in te kopen bij de bato leverancier? Ik weet dat dat eerder is gebeurd hier op t forum. Zit je geloof ik rond een euro per bak ofzo. Ik woon zelf in Friesland, dus ze moeten hier worden afgehaald of ik verstuur ze (€6,75). Ik wil er zelf nog wel 16 afnemen en voor iemand anders nog een keer 8. Dus 24 stuks. Ik weet niet of dit nog van toepassing is: maar ik heb een grote hoeveelheid substraatbakken in de aanbieding. https://link.marktplaats.nl/m1578651006?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts