citroen Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 (edited) Hoe kan ik best mijn nu aangeschafte aardbei plantjes bewaren bovengronds tot de uitplant half augustusIk schaf ze nu aan omdat het er best stevige en gezonde plantjes uit zienWie weet hoe ze er binnen een week zullen uitzien met die warmte Edited July 29, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Als je ze niet direct uitplant (wat eigenlijk het beste is) dan in de frigo denk ik.Ze koel bewaren is de enige optie anders gaan ze heel vlug achteruit gaan.Andere mogelijkheid als je bedden niet klaar zijn is oppotten en dan uit de zon koel wegzetten maar dat hangt af van de hoeveelheid die je kocht. Normaal 'oogsten' ze (bvb aardbeiplantje.nl) de planten pas vanaf begin augustus/september ifv weersomstandigheden. Succes met je nieuwe aanwinsten!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 27, 2019 Share Posted July 27, 2019 ik zou ze nu uitplanten of verpotten en dan onder een sschermdoek of afdakje met voldoende water Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deGoedeAarde Posted July 27, 2019 Share Posted July 27, 2019 In ieder geval nu uitplanten, in frigo is precisiewerk. (worden niet bevroren maar een fractie boven nul, en geconditioneerd dus men bewaakt de luchtvochtigheid) Hoe hiermee om te gaan is gezien de hoge temperaturen wel een uitdaging. Heb je wortelgoed zou ik deze ompotten in een 9 cm pot. Op deze manier heb je meer grip op voldoende water geven de komende weken . Verwijder zoveel mogelijk oud blad, laat alleen het nieuwe verse blad staan.In pot hetzelfde qua bladsnoei, alleen deze zou je met de juiste verzorging nu al kunnen planten. Bed goed beregen. (vandaag deed de natuur dat eindelijk eens zelf). Grondverbetering toepassen (=turf) en goed in de gaten blijven houden dat het bed niet uitdroogt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts