Elmigo Posted August 11, 2019 Share Posted August 11, 2019 Een bekend probleem, de oogst aan tomaatjes is weer eens vele malen groter dan wij kunnen opeten. Enkele tomaatjes heb ik al ingevroren, eerst op wat bakpapier en eenmaal ingevroren in een klein bakje. Zongedroogde tomaatjes vind ik ook heerlijk! Maar hoe droog je zelf tomaten? En wat is het verschil tussen oven- en zongedroogde tomaten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted August 12, 2019 Share Posted August 12, 2019 Ik droog tomaten normaal buiten in de Turkse tuin. Door de helft. Het wit eruit en dan nog eens doorsnijden. Zout erop en drogen maar. Dit jaar in nl getracht te drogen. Bijna gelukt. Paar spatjes regen zorgden voor een prachtige schimmellaag. Toen een nieuwe lichting in se oven. Zelfde proces en paar uur in de oven gehad. De Zongedroogde tomaten zijn kurkdroog en moet ik weken in warm water voor gebruik. De ovengedroogde zijn half gedroogd als het ware. Qua smaak zijn ze bijzonder goed bevallen. Had er zout en thijm over gestrooid. Dat blijven we doen. Was heerlijk. Volgens mij is dat het verschil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sand&Oak Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Mellie, mag ik jou vragen: bewaar je ze in olie of anders? En hoe warm zet jij jouw oven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts