Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hier zie ik ook wel eens .een soort hommel achtige bij. de bijen blok in gaan ze hebben een oranje kontje

maar deze soort kruipt ook in gaatje in de muur van het huis

en de bijen kast die achter in de tuin staat die blijft maar leeg ..

Geplaatst:

Leuke link Jasmin: heb 'm ff doorgeplozen....geen honing dus van mn solitair bijtjes....maar dat geeft niks...ze komen mooi de boel bestuiven.....elke dag een andere tomaat in bak onder die bijenbungalow

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Kijk, de bijen zijn al druk met alle gaatjes dicht te metselen.......en "Spider Eucalypta" was heel slim en heeft er een rag voor gehangen, zich vervolgens verstopt en wacht nu een vette vangst af

pict263519351335868505.jpg

pict264782671335868429.jpg

pict2633a15961335868425.jpg

Geplaatst:

Ik zet op ''Killer bee Maja'' in waneer het confrontatie wordt verlies Eucalypta mooi.

(TUSSEN HAAKJES WAAROM HANGT JE KANIBALEN HALSKETTING BUITEN EN WAT ZIJN DAT VOOR EEN VERSCHROMPELDE LICHAAMS DELEN AAN JE HALSKETTING ? IK MOET DENKEN AAN JE TOPIC MET DIE KLOOTZAKKENPLANT )

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Die hangt er al van aug 2011....toen de appeltjes rijp waren.....tja....soms zie je iets gewoon niet meer omdat het er al zolang is......

pict5722a97801335969348.jpg

(tussen haakjes...weet jij hoe die gele bloemen heten die naar voren omgevallen over de guldenroede hangen?????....zijn 2 meter of zoiets hoog met bruin hart)

Geplaatst:

Google brengt mij in de war ....Rudbeckia....heet ook wel zonnehoed, zonnehoed...heet ook wel Echinacea lees ik..........

Zowel de guldenroede als die zonnehoed, zaten vorig jaar bomvol met bijen trouwens.....Daarom gaan die natuurlijk daar in de buurt wonen....binnenkort is het daar "tafeltje dek je"

• 1 year later...
Geplaatst:

Ik heb hier enkele blokken eikenhout liggen waar ik bijenhotels zou van willen maken.

Welke diameter moeten de gaatjes hebben en hoe diep moeten die zijn?

De blokken zijn 14 bij 14cm dik en tot 50cm lang.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

gewoon een paar boortjes van verschilende diameter gebruiken

tenminste zo heb ik het gedaan dan kunnen ook meer soorten bijtjes en hommeltjes gebruik maken van het hotel

Geplaatst:

Ik heb gelezen dat ze tussen 2mm en 12mm moeten zijn. Voor kleinere en voor grotere rassen. Ik heb ook gelezen dan zo'n bijenhotel graag ochtendzon heeft. Weet iemand of het zo is? Ik wil graag mijn hotel naast mijn deur hangen en daar zou die alleen na 12 uur zon krijgen.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Ik denk dat een ochtendzonnetje inderdaad betere slaagkansen zal hebben. Als ik solitaire bijen zie die op zoek zijn naar een plaatsje tussen de bakstenen in een muur, kiezen ze altijd de muur die al opgewarmd werd door de ochtendzon.

• 3 years later...
Geplaatst:

Wat lees ik hier nou geedee

Ik kan dat topic niet vinden. Censuur?

IK MOET DENKEN AAN JE TOPIC MET DIE KLOOTZAKKENPLANT )

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...