Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

PnavE_81 - even voorstellen


PnavE_81

Aanbevolen berichten

Hey, ik ben PnavE.

Ik woon in een rijtjeshuis uit de jaren 80 met een klein achtertuintje en een mini voortuintje.

3 jaar geleden heb ik 1 van de 2 perkjes in de achtertuin ingepikt voor wat eerste groentjes, het jaar erna de 2e ook (nadat ik ze eerst had samengevoegd).

Toen de buxus haag in de voortuin door de buxusrups was kaalgevreten, en het voortuintje toen ineens erg leeg was en ik wat courgettestekken had waar eigenlijk geen plek voor had achter, was de voortuin ook snel gevuld. En toen deze winter dochterlief (7 jaar) ook graag een eigen tuintje wilde, hebben we samen van wat oude schuttingplanken voor haar ook iets in elkaar geknutseld, waar ze inmiddels super trots op is.

Al met al, nog steeds redelijk klein allemaal, maar prima zo. Lekker behapbaar en als er het er even niet van komt om de boel goed bij te houden, toch prima behapbaar om het allemaal in een paar uurtjes aan te pakken.

Voor het grootste deel is mijn aanpak in het tuinieren..."we doen maar wat" en "we zien wel" en tot nu toe geeft dat prima resultaten. Of in ieder geval, prima genoeg voor mij. En we kunnen regelmatig iets uit de eigen tuin eten, en dat maakt het voor de kinderen toch net iets makkelijker om een stuk groente extra naar binnen te werken.

 

 

 

2019082512235964221566731651.jpg

Linked Image

Linked Image

2019082512245486411566731888.jpg

Linked Image

2019082512272313621566731893.jpg

2019082512272989471566731896.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de boel omspit, zie ik toch flinke blokken klei op de spade liggen. Maar dat zal vast niet helemaal hetzelfde zijn als wat hier lag voor er bijna 40 jaar geleden een woonwijk uit de klei omhoog getrokken werd. Maar ik doe het er maar mee...en wie weet is dit de geheime samenstelling om jaaaaaaaaaaaaaren op rij prachtige rode kool te kweken uit 1 plantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...