sluipwesp Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Een jaar geleden een druif Himrod gekocht en die geeft nu een klein trosje druiven. De kleine druifjes zijn wel zoet maar bevatten allemaal een grote pit. Ik dacht juist dat Himrod pitloos was. De leverancier zei dat dit wel normaal is en vaker voor komt bij zeer mooi weer tijdens de bestuiving. Toch sluit hij een verkeerd etiket ook niet uit. Wat is jullie ervaring met de (pitloze) Himrod? Quote Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Ik heb in 2017 een Himrod plant gekocht (bij kwekerij Bastin, maar hij is vast ergens anders opgekweekt) en gepoot, en dit jaar zitten er een paar kleine trosjes aan. Ik heb er net even een paar geproefd voor je, en er zitten geen (echte) pitten in. Maar goed, veel ervaring heb ik er dus nog niet mee Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruittuin17 Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Ik heb hem alleen zonder pit gegeten. Bijzonder lekkere druif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John73 Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 Hallo Dit jaar voor het eerst mooie druiven eraan zeer zoet en absoluut geen pitten erin Mvg john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluipwesp Posted September 15, 2019 Author Share Posted September 15, 2019 @ Jorieke123, ik zou al dik tevreden zijn als er zoals bij jou piep kleine pitjes in zouden zitten. Dat heb ik ook altijd gehoord bij pitloze druiven dat er wel soort van pitjes in zitten maar eigenlijk niet echt waarneembaar. Hier zitten er in de Himrod de zelfde grote pitten in al bij een Bianca en Vroege van der Laan die ik ook heb staan. De bessen zij ook vrij klein hier van de Himrod. Na jullie reacties denk ik steeds meer dat het geen Himrod is. Hier nog een foto van de druif: Quote Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts