Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Het zal een redelijke amateuristische vraag zijn, maar hoe komen de gaatjes in mijn rucola en wat doe ik ertegen?

Hopelijk kan iemand mij helpen

Groetjes!

Geplaatst:

Die gaatjes geven aan dat je rucola erg lekker is!

Meestal zijn het aardvlooien die in jonge koolplantjes kleine gaatjes eten.

Wat wij doen in dat geval is voorzichtig om de gaatjes heen eten zodat je alleen nog de gaatjes overhoud en je die daarna weg kan gooien.

Wil je van de aardvlooien af dan kan je (bijvoorbeeld HIER ) even zoeken op aardvlooien bestrijden.

De ouderwetse biologische manier van het bestrijden van aardvlooien is door ze af te vangen met een plankje met dubbelzijdige tape.

Ga hier mee vlak boven de grond en de vlooien springen op en plakken vast.

P.s. Hoe is het met je radijsjes afgelopen?

Geplaatst:

Klinkt inderdaad als aardvlooien. Heb ik hier ook veel last van. Gele plakplaatjes werken wel, dat doe ik alleen als het te erg is. Aardvlooien zijn dol op koolplanten (rucola valt daar ook onder). Ik eet de bladeren met gaten gewoon op, tenzij ze er te onappetijtelijk uitzien. Even wassen en het smaakt nog net ze goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...