IreneJ Geplaatst: 17 september 2019 Geplaatst: 17 september 2019 (aangepast) Goedenmorgen, Heeft iemand ervaring met dit kasje ??Blijft het staan met harde wind, ook al is t verankerd met 4 pennen??Alvast dank!!Groetjes Irene 17 september 2019 aangepast door Gast Quote
oscardevos Geplaatst: 17 september 2019 Geplaatst: 17 september 2019 Geen ervaring mee, maar ik zou dit niet snel kiezen omdat het binnen te vochtig en (door de grootte van de kap) al snel te warm gaat worden. Beter om iets te zoeken met gaatjes zodat het niet te vochtig wordt, bv. gaatjesfolie. Quote
IreneJ Geplaatst: 17 september 2019 Auteur Geplaatst: 17 september 2019 Ok. Merci Oscar. Ik wil zelf een platte kas bouwen van stenen en dakpannen maar ik zag deze...... Niet kopen dus... Een platte kas moet dus ook niet bestaan uit heel veel glas?Oscar, je hebt t over gaatjesfolie voor de beluchting......dat betekent dat als ik iets in elkaar freubel daar wel wat kieren ed in mogen zitten?? Groetjes Irene Quote
Patrijs Geplaatst: 17 september 2019 Geplaatst: 17 september 2019 Het licht er wel aan waar je deze kweekkappen voor wil gaan gebruiken.Wil je in het voor of n seizoen wat bescherming voor je plantjes dan is dit prim te gebruiken. Een nadeel vind ik wel de prijs. Voor minder dan 40 Euro koop je bij een goedkope winkel als de action, Ikea of kwantum ofzo een paar grote doorzichtige bakken die omgekeerd prim te gebruiken zijn. Leg er een of twee tegels op tegen wegwaaien of zet ze vast met wat pennen. Eventueel kan je er wat gaatjes in boren maar dat is buiten de warme tijd niet nodig, Mijn plantjes groeien prima in dichte cloches. Voor wat sla, andijvie of winterpostelein of veldsla is dit een makkelijke en goedkope oplossing. Zelf gebruik ik cloches, plastic tunneltjes met dicht en geperforeerd plastic. glazen en plastic kweekkasjes en een platte bak. Maar ook oude raampjes van een Miele wasmachine en gebruikte ruiten op een paar balken, tegels of een aarden walletje. Kortom dicht kan prima net als goedkoop wat bouwen. Quote De moestuin van Patrijs
Ktrijn Geplaatst: 17 september 2019 Geplaatst: 17 september 2019 Ik heb zo’n tunneltje... in de kelder staan... Er zitten wel gaatjes in, denk ik. Maar ik vond het te laag. Voor sla ofzo kan het wel prima, hoor. Maar ik ben niet zo’n grote fan van sla. Ik had deze in de lente over mijn bloembollen gezet en zo kwamen ze wel sneller op. Blijft ook goed staan als je er een paar pinnen insteekt. Hier nooit weggewaaid.Maar heel vaak gebruik ik hem dus niet. Quote
IreneJ Geplaatst: 20 september 2019 Auteur Geplaatst: 20 september 2019 Heel erg bedankt voor jullie reacties. Heel zinvol!! Ik ga zeker doorzichtige bakken gebruiken en evt. Nog wat bouwen met stenen en een glas/ plexieglasplaat. Ik ben blij met dit forum!! Quote
donaldk Geplaatst: 20 september 2019 Geplaatst: 20 september 2019 Soms heeft de Action 140L bakken waren dacht ik ook 14/15 euro. Doorzichtig maar niet volledig helder plastic. Ik zie nu in citaat ook het plaatje van Patrijs, zo eentje dus. Die in openingspost is duidelijk steviger. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.