Amrutten Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Volgens mij heb ik beestjes in mijn eigen gekweekte,gemalen tarwe.Dit trof ik aan in het zakje waar de tarwegries in zit.Lijkt op spinnendraad met gries er op.Wie weet wat dit is ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Wat vervelend.Dat doen de larven van de meelkevers o.i.d. Bestrijden kan door het meel in te vriezen tot zeker -6 graden. https://gezondr.nl/beestjes-in-bloem-meel-tegengaan-voorkomen/ Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted September 19, 2019 Author Share Posted September 19, 2019 Dank je voor de snelle reactie. Verdorie, mijn vermoeden was dus juist.De hele handel zit in de diepvries voorlopig. Als ik het ga gebruiken, zal ik het eerst eens goed nakijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Dat is bijna niet te zien..... Ik weet niet of je vegetarisch bent maar anders heb je gratis eiwitten. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Dat is iets wat ik nog niet wist. Kan me nog wel herinneren dat ik op mij zelf ging wonen, en dit heb ervaren bij rijst en pasta verpakkingen. Heb het toen weggegooid, en sindsdien gaat alles wat niet plastic hermetisch afgesloten is in afsluitbare bakjes en potten. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Beroepsmatig vaak tegengekomen: klander Het komt al als eitjes mee met de (graan)producten vanaf de oogst.Steeds meer producenten en fabrikanten gebruiken gelukkig minder tot geen bestrijdingsmiddelen meer waardoor wij als consument natuurlijk maatregelen moeten nemen dat het niet uit de hand loopt in je voorraadkast.Geen grote voorraden, afgesloten potten en bakken om meelproducten in te bewaren, en als je zelf oogst en een voorraad hebt: goed afgesloten in de diepvriezer voor minimaal 3 dagen en dan pas de voorraadkast in. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts