MarjanV Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 Mijn naam is Marjan en ik woon in het midden van Nederland. Wij hebben een boomgaard net 14 hoogstam fruitbomen, hazelnoten, walnoten en een kleine kas waar wat citrusplanten in staan. Als hobby kweek ik verschillende vijgen soorten. Verder heb ik een tropische siertuin met bijzondere planten. Al met al altijd druk met de planten, mijn kipje en de honden. Zolang ik maar buiten kan zijn is het goed. groeten van Marjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 Welkom Marjan!Ben helemaal niet nieuwsgierig, maar welke vijgensoorten heb je allemaal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 hi, welkom!mooie boomgaard! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarjanV Posted October 2, 2019 Author Share Posted October 2, 2019 Welkom Marjan!Ben helemaal niet nieuwsgierig, maar welke vijgensoorten heb je allemaal? Mijn laatste telling was dat ik 35 soorten heb. Hieronder een paar en verder nog wat Griekse stekken..Croatian Yellow GiantBrunswickDalmatieVerdoneMichurinska -10Turkse Vijgzwarte Kadotawitte KadotaZwarte DonovPanacheBornholm DiamantIce CrystalMadeleine 2 seizoenenBlack MadeiraWhite AdriaticRouge de BordeauxAngeliqueLongue d'Aoút. Er zit zo veel verschil in bladvorm. Ik hou van mooie bladplanten. Zo heb ik ook verschillende Fatsia (vingerplanten). De grootste van 2 mtr zit inmiddels vol bloemknoppen. Als ze gaan bloeien zal ik eens een foto posten. Zo mooi. Als t gaat vriezen gaat de nieuwe oppot de kas in. Er staan er ook her en der op mn landje en in de tuin. Het wordt steeds voller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Welkom hier en leuk zeg allemaal. Wat een boel vijgensoorten. (En een boel vingen! Hoe krijg je dat allemaal op?!) Een tropische kas is mijn droom voor ooit. En dan dusdanig groot dat er frangipanu en mango bomen in passen! (Think big...!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Welkom Marjan. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarjanV Posted October 2, 2019 Author Share Posted October 2, 2019 Welkom hier en leuk zeg allemaal. Wat een boel vijgensoorten. (En een boel vingen! Hoe krijg je dat allemaal op?!) Wat je niet eet, deel je uit! Wat valt, is voor de dieren. En de muizen, is weer voedsel voor de uilen. Dat is het natuurlijk samenspel. Bedankt hoor, gr. Marjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Mooie soorten, heb de meeste zelf ook, al hebben ze nog niet allemaal vijgen gegeven. Hoe smaakt de Verdone en de Zwarte Donov? Heb je die in Bulgarije gekocht (palmi)? En heeft de Ice Cristal al rijpe vruchten opgeleverd? De bladvorm daarvan is supermooi, maar ik lees overal dat de vruchten eigenlijk zelden rijp worden en dat is ook jammer. Vandaar dat ik die niet heb gekocht nog. De vijg Angelique zegt mij niets, daar ga ik eens even op googelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter v/d Breevaart Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 Welkom Marjan! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grork Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Welkom MarjanV! Leuke hobby heb je door de vijgen, kom je niet vaak tegen Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts