paddestoelengek Posted October 31, 2019 Share Posted October 31, 2019 het onderwerp zegt denk ik genoeg Ik heb al jaren gezegd: nu koop ik geen kookboeken meer....tevergeefs......het zijn voor mij net leesboeken, heerlijk om te lezen, heerlijk om uit te koken.op dit moment absoluut favoriet:Indonesisch kookboekheerlijk eenvoudige recepten waarbij je met enkele ingrediënten je huis naar Indonesië laat geuren! Sajour lodehzo mis ik vlees geen enkel moment! Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 31, 2019 Share Posted October 31, 2019 Camellia Panjabi, curries, favo; basiscurry, yoghurtcurry en de inleiding! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted October 31, 2019 Share Posted October 31, 2019 Al een paar jaar is mijn favoriet 50 Curries uit India van Camellia Panjabi. Ik heb de Engelstalige, want origineel is altijd fijner dan een mogelijk slechte vertaling. Fijn boek omdat het de functie uitlegt van alle onderdelen van een curry, en je vertelt wat te doen bij problemen als te pittig, te waterig, enz. Het basisrecept gebruik ik het meest, en uit de andere recepten haal ik inspiratie voor variatie. Ik vind het echt een fantastisch boek en heb het al bij veel vrienden door de strot geduwd. Andere boeken die momenteel favoriet zijn, zijn Spice Wise en Spice Wise Too van Michel Hansen. Beide geven veel mogelijkheden om zoutloos te koken en het toch superlekker te maken met kruiden en specerijen. De auteur is een chef-kok die zelf wegens hartproblemen zoutloos moest gaan eten. Ik kook sinds een half jaar ook zonder zout wegens hartfalen partner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 Ik heb hem gekocht hoor (de 50 curries), heb er nu al zo veel enthousiaste verhalen hier over gelezen. Voor Sinterklaas voor de man. Maar stiekem een beetje voor mezelf Mijn eigen meest gebruikte kookboek is een boek met Cheesecake recepten van Keda Black. Ik heb daar 15 recepten uit gemaakt en met kop en schouders boven alle cheesecakes, steekt de NY Cheesecake. Heerlijk. Uit elk ander kookboek kom ik nooit verder dan 4 max 5 recepten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts