Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ooit een keer bij Fruibomen.net een Worcesterbes gekocht. Ik zag, en proefde geen enkel verschil, met de Jostabes, die ik daar gekocht had. Gelukkig, mocht ik de plant terug brengen, dus op zich geen klachten.

Maar in het onderwerp Jostabes,kwam de Worcesterbes ter sprake. Dat hij doornen had.

Ben nu eens gaan kijken op het internet. En dat ziet er heel anders uit, als mijn struikje toen. Wel ook een zeer sterke groeier, maar ook nog met doornen. MAAR!, ook super productief, en met een goede, en unieke smaak. Dus volgens velen toch de moeite waard, om in de tuin te zetten.

Weet iemand, waar ik in Nederland de Worcesterbes kan kopen?

Geplaatst:

@Roeier, bedankt voor de tip. Ben daar eerder geweest, inderdaad wel aan te rijden. Ik ben er een paar keer wezen kijken, toen ik naar fruitbomen.net ging. Wat duurder, dan veel andere aanbieders van fruitstruiken, maar als je dan krijgt, waar je voor betaalt, is dat niet zo erg. Best wel een mooi bedrijf. Ik ga zeker een keer kijken.

Geplaatst:

Arborealis heeft ze:https://www.arborealis.nl/catalog/eetbaar/ribes-divaricatum.ridivari.html

https://www.proeftuin.eu/Nl/CAT/catalogus.pdf

Is in Zomergem. (Ca. 35 km van hier, ik woon net aan de grens met Vlaanderen). Kijk bij kruisbes. Deze wordt vaak gezien als een zwarte kruisbes. Maar is een verwant.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

@weknow, bedankt voor de tip.Ik bestel regelmatig bij het voedselbos/arborealis. Wil binnenkort stauntonia gaan bestellen, dus dat komt goed uit. Weet je iets van de smaak van de Worcestewr-bes, is die echt de moeite waard, naar jou idee?

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb een aantal worcesterbessen vermeerderd. Die zijn op pot te koop voor een geringe vergoeding. Maar om daarvoor helemaal naar Limburg te komen lijkt me wat overdreven. Opsturen doe ik ze niet. Dat is mij teveel gedoe. Maar als U eens een keertje in de buurt bent dan laat het me gerust weten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...