Jane Doe Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Na veel bakken en doen, heb ik mezelf vormen van Nordic Ware cadeau gegeven. 2e hands bij elkaar gespaard en meteen verschillende tulbanden gebakken. Wat een prachtige vormen en schitterende cakes, zo mooi smaken ze nog beter! Mannen zijn ook tevreden en vinden het wel leuk dat mama bakplezier heeft. Om plaats te maken gaan alle siliconen vormen weg, dus mocht iemand nog wat zoeken pb even Graag jullie ervaringen en recepten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Hai Jane,Idee om je verhaal wat verleuken met foto’s? Want ik denk dat we, na je enthousiaste verhaal, allemaal wel benieuwd zijn naar hoe deze bijzondere vormen eruit zien dan. En dat er dus speciale recepten voor zijn, is dat vanwege de vorm? Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted December 28, 2019 Share Posted December 28, 2019 Volgens mij zijn cakevormen van Nordic Ware gewoon heel erg mooi ( en duur) maar smaakt je cake niet anders dan uit en cakevorm van de Action! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted December 28, 2019 Share Posted December 28, 2019 Ah zo. Dan is t misschien meer een jubel dan een topic, denk ik. Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted December 28, 2019 Author Share Posted December 28, 2019 Jootje of de cake anders smaakt uit een nordic ware of action merk of geen merk vorm, zal ieder voor zich moeten proefen ik kan alleen mijn persoonlijke ervaringen met jullie delen.En ik kan je zeggen dat ik jaren met merkloos a la action of xenos etc gebaklen heb. Maar ik na jaren ja zo lang, mezelf nordic cadeau heb gedaan. Waar ik geen spijt van heb gekregen, wat een bakplezier heerlijk. De speciale vormen maken het extra mooi en aantrekkelijk. Maar geloof het of niet de smaak is ook anders, gaart gewoon anders en komen er prachtig goudgeel heel uit. Met dat heel uit de vorm komen heeft een kennis problemen en die is niet de enige, ik had dat probleem met de merkloos goedkoop vorm. Al je best voor een kapotte cake/taart, kon ik me aan kapot ergeren. Maar de kippen vonden het niet erg, die smulde er wel van. Nu krijgen ze alleen maar kruimels en restje als die overblijft ...Charley de recepten zijn niet anders, behalve dat ik ze verdubbel omdat er meer deeg in de tulband vormen past. Met het garen zoals ik voorheen heb beschreven, merk ik wel duidelijk verschil. Ik eet niet veel cake/taart, omdat ik al aankom als anderen dat eten. Maar mijn beide mannen smullen er op los en zo ieder die te gast is, het is denk ik net zo als met kookpannen. Kwaliteit en luxe kost geld, maar is het wel waard tenminste vindt ik in dit geval. Vergeet ook niet dat ik ze 2e hands heb gekocht en niet voor rond de 50 eurie a stuk Dan zou ik er voor sparen en cadeau vragen, zoals de gietijzeren pannen voor de houtkachel. Mijn man had snel begrepen waarom mijn voorkeur en zo ook met de vormen Heb foto's op mijn handy, maar krijg ze niet op mijn ipad ... en om nu foto's van foto's te maken?Expres niet van nordic geplaatst, weet niet of dat is toegestaan?Maar het is echt een topic en geen jubel, dus kom maar op met jullie reacties. Mag natuurlijk ook van de action of wie dan ook, gaat om cake/taart en vormen ervaringen en recepten Ps: Gemma bedankt voor al je tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted January 1, 2020 Author Share Posted January 1, 2020 Net weer 2 cornbread gebakken, dit keer in Nordic vormen. Staan nog af te koelen, dus alleen even foto's net uit de oven.De vormen maar half vol gedaan ipv 2/3, dus ze zijn niet zo groot als normaal. Zijn ook wat meer goudbruin dan goudgeel door de suiker en honing, sweet moist cornbread. Tada ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts