Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2020

Featured Replies

Geplaatst:

Dat klinkt lekker én gezellig!
Hier piepers + pompoen uit de oven (eerst ff 10 min koken, uitlekken, omschudden, op de bakplaat met wat reuzel, zout, tijm en laurierblad en dan 50 min op 220, super krokant en smaakvol) en nog maar weer een kippenburger erbij. Iets te veel gegeten. Maar lekker!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

spruitenstamp met innova aardappeltjes, lekker romig

Geplaatst:

Wij hetzelfde @Jorieke123, behalve dat de andijvie en aardappels uit ons eigen tuin kwamen, de compote ook, maar het spek ook uit jouw tuin. En we misten het aangename gezelschap @Anna3. En het kersenijs🍧.

@jootje vanmiddag de rest op brood..mmmm

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vanaf vandaag moet ik koken met producten die geen gas vormen in de darmen, nog niet zo gemakkelijk. Vanavond rijst met een balletje enz wortels met peterselie. Bietenslaatje. Alles zonder ui en knof natuurlijk. Kan ik eindelijk eens de groene kruiden meer in het zonnetje zetten...

Geplaatst:

Ehh. Kook je de wortel? Anders is het nog steeds vrij pittig voor je buik hoor. Althans, is de ervaring hiero. Idem voor rode biet. En schillen ook zoveel mogelijk. De bieten bijv. Maar ook pompoenen. Wat schiet me nog zo te binnen: Oh ja. Vet. Vet is vet lekker maar mijn buik wordt er niet vrolijk van. En tot slot: kleine porties eten en niet te laat op de avond.

Tot zover deze fijne, ongevraagde edoch bemoedigen-bedoelde aanvulling van een ‘deskundige’ icon_e_biggrin.gif.bb9552fc80392f4036ab9cb0c26926dc.gif

On topic: berg mais tortilla chips, daar Chili overheen en daaroverheen een pittige salsa van bijna de laatste tomaten!

(Oh ja. En niet pittig!)

Geplaatst:

Hmm, sterkte Appeltje. Wortels zinn heftig op de maag, maar weet niet of dat het hetzelfde effect op je darmen heeft.

Wij aten lasagne met eigen tomaat, saus, groente, kruiden en tomatenpuree. Salade du jardin met heel veel geraspte wortel (why? Goede vraag, het moest op volgens de man), 5 soorten sla, tomaat en een komkommer uit de tuin (de laatste vrees ik). Na heerlijke herfstframbozen.

Geplaatst:

Jawel. Gekookte wortel met peterselie en geschilde bieten. Nee rauwkost is ook afgeraden. Wel wat sla. Geen kool boehoehoe, en ik heb prachtige savooiekolen voor t eerst😫. Kleintjes maar mooi. Enfin daarvoor maar een inmaak recept zoeken. 
En verder op zoek naar gas verminderde kruiden en specerijen.

Geplaatst:

Moeten jullie in Franrijk ook van het gas af??😲

Weer andijvie stamppot. Dit keer met rauwe andijvie.

Gisteren stoofvlees met boontjes en tomatensoep.

Beide middagen mie met groenten uit de tuin en voor mij een halve peper per bordje.

aangepast door Patrijs

Geplaatst:

Whoehahaha. Patrijs! Moest er nog over nadenken ook. Goed gevonden [emoji106][emoji106]

En goede tip mbt de mie. Dat ga ik morgen ook maken.

Geplaatst:
11 uren geleden, Patrijs zei:

Moeten jullie in Franrijk ook van het gas af??😲

🤣👏

Geplaatst:
Op 13-10-2020 om 15:41, appelvrouw zei:

Vanaf vandaag moet ik koken met producten die geen gas vormen in de darmen, nog niet zo gemakkelijk. Vanavond rijst met een balletje enz wortels met peterselie. Bietenslaatje. Alles zonder ui en knof natuurlijk. Kan ik eindelijk eens de groene kruiden meer in het zonnetje zetten...

asafoetida al geprobeerd?

wij aten courgettesoep, een beetje kliek

en bitterballen, ook kliek

en heel veel vla met nootjes

Geplaatst:
3 uren geleden, RobO zei:

asafoetida al geprobeerd?

Dat heb ik niet in de tuin noch in de kruiden la. Venkelzaad gooi ik wel veel door het eten heen, superlekker vind ik dat.

Geplaatst:

Gisteren zuurkool het was ontzettend lekker.vindt zuurkool van spitskool lekkerder als van witte kool.het is zachter

Geplaatst:

@Jeanne heijmans vinden wij ook, daarom telen we filderkraut, nu 12 kg zuurkool klaar, top

wij hadden boerenkool, tradi, heerlijk met stukjes augurk, worst, mosterd

Geplaatst:

Die staat hier nog op het land te groeien.

Vandaag aan de sperziebonen, nog een maaltje of drie, vier hangt er nu.

Geplaatst:

Mmmm, heerlijke roti met waanzinnige adjumas en eigen sambal.
Vanavond pizza’s met een grote salade en misschien nog soep als ik puf heb.

Geplaatst:

Enorme pan bruine bonensoep gemaakt. Met pastinaak en knolselder en spek ook. Mmm. Lekker!
Kommetje gehad voor de lunch en de rest ingevroren. Rond 18.00 gevallen voor een bak choco-ijs. [emoji2960]
Dus bij t avondeten gecompenseerd door geroosterde groenten uit de oven: pastinaak, knolselder, bietjes, pompoen en paar piepertjes. Veel knof, rozemarijn en wat olijfolie en zeezout. 50 min op 220 graden. Heerlijk! (Okay. Op t bord nog wel een klodder mayo erbij. Om weer te compenseren voor al die groente [emoji1])
Nu uitpuffen hoor!

Geplaatst:

Heerlijke grote pan tomaten paprika soep gemaakt (laatste tomaten en deel van de laatste paprika uit de kas). Smaakte erg goed, maar veel te veel dus de rest gaat de vriezer in!

Geplaatst:

courgettesoep met courgette en paprika uit eigen tuin. 

Geplaatst:

citroenbonensoepje van de geselecteerde splijtkneusje  want ik had ze iets te lang laten koken 😁

was verrukkelijk, romig, licht gebonden door de bonen

bouillon trekken

bonen vet lang doorkoken, minuutje of 120,  en erin en blenderen

P&Z, beetje nootmuskaat, handje lichtbruin gebakken uitjes

handje soepgroenten uet en uit eigen vriezer en dan zachtjes koken tot de groenten bijtklaar zijn, minuutje of 10

Geplaatst:

2 dagen geleden: bladerdeeg 'pizza' met lekker wat tomaatjes en paprika en courgette en een rood uitje en veel bonenkruid. 

Gisteren voor de lunch: Klein soepje gekookt van een dikke tomaat en een stuk courgette (die was over van de dag daarvoor). Wat kruiderij er in en dopen met witte broodjes :) 

'S avonds: pasta met spinazie en spekjes en kruidenroomkaas. 

Straks bij de lunch: een soepje van de laatste kleine tomaatjes, en wat broodjes. En vanavond maakt mijn schoonvader boerenkoolstamppot. Wij nemen worst en spekjes mee. 

Geplaatst:

Quiche van brisee deeg met bloemkool, tomaat, gerookte paprika, tonijn en gebakken aardappels. Ei en room natuurlijk en kaas erop: een mix van mozzarella, emmentaler en maasdam. Heerlijk en heerlijk vullend. 

Geplaatst:

Als lunch pasta met rucolapesto met o.a. rucola en walnoten, sperzieboontjes en stukjes lamsbout afgemaakt met verse rucola

Geplaatst:

andijviestamp. geplukt door Jolijntje met gehaktbal, gemaakt door Jolijntje,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.