Jeanne heijmans Geplaatst: 26 oktober 2020 Geplaatst: 26 oktober 2020 Wat koken jullie allemaal heerlijk.het water loopt me af en toe in de mond.ik gewoon Op 25-10-2020 om 17:23, appelvrouw zei: Twee dagen gasten en heerlijk gegeten. Dag één frietjes gemaakt door Lie met Veldvarken gehaktballen waar onze vrienden erg van onder de indruk waren..zo zacht en zoveel smaak👍. Erbij een salade van frisée andijvie en bietjes met Mayo. Flink veel verschillende verse pickles, die van de pepers en van de groene tomaatjes, geproefd. Mosterd pickles van vorig jaar. Eigen tomatenketch. Tarte tatin van kweepeer toe. Glaasje eau de vie erbij. Dag twee hebben we op de bio markt die 1 x per maand is een parelhoender gehaald en die in de braad zak in de oven bereid met alleen zout, peper en een handje tijm. De aardappels meegebakken in de zak. Vadouvan snijbiet erbij. Als voorgerecht trouwens oesters van dezelfde markt uit de oven, de oesters afgedekt met een mousse van boter, Nw Zeelandse spinazie, dragon en Pernod. Dessert kweeperen op muskaatwijn met ijs van weer diezelfde markt. 6 flessen wijn erdoor gejast. Beide minstens een kilo aangekomen, de rest van de week dieet😱 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 26 oktober 2020 Geplaatst: 26 oktober 2020 Vandaag nz spinazie.met ei natuurlijk Gehaktbal, appelmoes, gewoon lekker nederlands Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 oktober 2020 Geplaatst: 26 oktober 2020 Wat ook heerlijk is. Ik ben gek op gehaktballen. We eten natuurlijk vaak uitgebreid vanwege de variatie en alle inmaakjes. Er komt zoveel uit de tuin. En ik woon in Frankrijk. In deze Corona tijd vliegen de kleine biomarktjes hier uit de grond en kan je zo gemakkelijker verse geitenkaasjes, gevogelte, worsten etc kopen. En dan krijgen we af en toe nog vlees van de jagers. Het is echt lastig hier vegetariër te zijn( dat ben ik dan ook niet) Enfin, na al dit geklets nog even zeggen dat we stamppot van andijvie aten vanavond, zónder spekjes maar wel met een sjuutje van shii-takes en bos paddestoelen bouillon. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 27 oktober 2020 Geplaatst: 27 oktober 2020 weer zuurkool, nu met gebakken appeltjes en ruim worst want kleinzoon van 2 kwam een dagje langs (ik weet niet wat dat is maar al die kleine mannetjes hier zijn dol op/eten alleen maar worst, gehaktballetjes, grillspul) 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 oktober 2020 Geplaatst: 27 oktober 2020 En frietjes van opa Rob? wij eten straks Pompo di Robo à la Jet met een restje ham en veel kruiden, peterselie, venkel. selderij en tijm Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 Brood, onder andere met gebakken shiitake en ei uit eigen tuin 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 Pasta met tomatensaus uit de tijdmachine. Van toen het zulk mooi weer was en ik elke dag tomaten kon plukken. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 Mmm, heb je shiitakes rijp? Lekker hè... wij konden buiten eten en aten pizza broodjes met tomaten uit de kas, basilicum uit huis en alfalfa spruiten uit eigen keukenvensterbank. Brood is ook zelf gebakken, Rogge met eenkoren, heerlijk! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 Ja @appelvrouw we konden er 2 plukken. Niet al te grote exemplaren, maar toch weer erg lekker hoor. We hebben een paar stammen gezaagd om dit jaar te voorzien van pluggen zodat we de komende jaren meer kunnen plukken! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 16 minuten geleden, appelvrouw zei: wij konden buiten eten O, daar ben ik wel jaloers op. (En op het tuutje van de theepot natuurlijk.) Hier blij met 5 minuten zon vandaag voor het weer ging regenen en restjes gegeten vandaag met boterboontjes, pompoensoep wat couscous met pastasaus van tomaat basilicum etc. uit de tuin. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 Wij hebben niet buiten gegeten, maar wel in het zonnetje geweest. Gevulde druivenbladeren, het blad va eigen druif. Zooo lekker! En zo veel mooier en lekkerder dan die vieze dikke kant en klare dingen. Brrrr. En okra soep. Echt de allerlekkerste soep die er is. Met eigen okraatjes. Het was een feestmaaltijd! Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 2 uren geleden, Patrijs zei: (En op het tuutje van de theepot natuurlijk. Het is een Bredemeijer Cosy theepot. Hilversums makelij, een product waar ik trots op ben. 39 minuten geleden, Mellie zei: blad va eigen druif. Zooo lekker Zijn jouw druivenbladeren dan nog vers? Die van mij al erg geel. Heel misschien is diegene die ik aan de broodroven heb staan nog een beetje groen. Hoe doe je dat dan? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 1 november 2020 Geplaatst: 1 november 2020 Vanmiddag aten we oesterzwammen uit de tuin! Spontaan opgekomen in/op een paaltje aldaar En vanavond spitskoolstamppot met spekjes. Morgen nog wat van die spitskool, maar dan met hachee denk ik, van buffelvlees van de Stoerderij. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 1 november 2020 Geplaatst: 1 november 2020 (aangepast) zuurkool, appeltjes, worst, spekjes, bierstoof van procureur, enne deze jongens met een lik mosterd 1 november 2020 aangepast door RobO Quote
Goldfish Geplaatst: 1 november 2020 Geplaatst: 1 november 2020 Van de struik: gojibes, framboos, calamondin (mandarijn x kumquat) en vijgen Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2020 Geplaatst: 1 november 2020 Klinkt goed. ik heb koekjes gemaakt van gepofte kastanjes met aardappel meel ei en kaas. Laagje panko eromheen, niet gek voor een diervrije maaltijd samen met dragonworteltjes en gewokte aardappels. Dat was eerder in de week, vandaag stamppot van de laatste andijvie, de kroppen werden heftig aangevallen door rode mieren. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 Hier ook mieren overlast. Doet me goed dat ik niet de enige ben, niet lillig bedoeld! Maar heb het nooit eerder gehad en was verbaasd dat ze planten aanvallen... nou ja. Hier okra soep voor de thuisblijvers en ik een zelfgemaakt brood met pompoensoep (en andere dingen die niet uit mijn tuin noch winkel kwamen van de gastvrouw!) Quote
Mellie Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 Zijn jouw druivenbladeren dan nog vers? Die van mij al erg geel. Heel misschien is diegene die ik aan de broodroven heb staan nog een beetje groen. Hoe doe je dat dan?Ik leg ze in pekelwater zodat je jaarrond druivenbladeren kunt eten. Maar in de buitenkeuken onder het afdakje zijn de druivenbladeren nu pas aan het vergelen. De rest die niet eronder staat, is al afgevallen of nog vast, maar hartstikke heel hoor. Daar wil je geen gevulde druivenbladeren mee maken. 1 Quote
Anna3 Geplaatst: 3 november 2020 Geplaatst: 3 november 2020 Onrijpe flespompoentjes a la @appelvrouw. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 3 november 2020 Geplaatst: 3 november 2020 Stoofvlees gestoofd met kruiden en flink wat tomaten van de tuin. Opgediend met Texla aardappels. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Vanavond 3 eigen kippetjes. Bouillon staat te pruttelen en ruikt heerlijk! Er staat ook sushi op het menu. Ga ik vanmiddag samen met de kinderen maken. Eerste x. Ben benieuwd wat daar uit komt rollen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Weer shiitake op brood, en ook een sneetje met meikaas. EN een pompoenwafel met een dikke lik citroencurd Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Erg lekker...die pompoenwafel met lemoncurd! 😋 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 De allerlaatste sperzieboontjes van dit jaar, met een restje stoof en pasta. Als toetje pompoencakes. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.