Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben al een tijdje opzoek naar "aan elkaar gezette schuur-achtige stolpen" (zie afbeelding). Het zijn ijzeren beugels waar je glazen panelen in kan "zetten".

glazen---schuurachtige53211580201433.png

Heeft iemand enige idee hoe dit heet. Of nog beter waar je dit kan kopen?

Dank alvast!

Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord.
Posted

Dit stond bekend onder de naam kappen, die jij bedoelt is een schuurkap.

Ik vermoed dat die al heel lang uit de handel zijn. Het is een kwetsbaar, duur en arbeidsintensief systeem.

Vandaag de dag is dat vervangen door plastic. Plastic tunnels, cloches, kweekbak, kas of kasjes van glas etc.

Ik denk als je ze wil hebben je zelf aan de slag moet.

soorten-kappen80141580207773.jpg

campo-de-las-cosechas-vegetales-en-las-filas-cubiertas-con-la-proteccion-de-las-campanas-de-cristal-del-polietileno-4000882174311580207772.jpg

modulaire-kweektuinel-5-0300x30051211580207771.jpg

De afgelopen weken heb ik zelf ook 10 nieuwe eenruiters gemaakt, van glas, en kunststof.

Linked Image

Posted

@patrijs dank voor je antwoord. Ik weet dat het is een kwetsbaar en arbeidsintensief systeem is. Het is voor mij ook een stukje nostalgie. Ik ga rustig verder zoeken en anders moet ik ze misschien toch zelf gaan maken.

Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord.
Posted

In Engeland kom je ze inderdaad in diverse tuinen tegen.

Maar heb ze zelf nooit kunnen vinden in Engeland.

Ook niet via Internet.