Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Klein rozen plantje.

rorror

Recommended Posts

Ik heb van de week een klein rozenplantje gekregen(15cm hoog), en deze staat op dit moment binnnen in bloei.

Kan ik deze binnen houden? Of moet die naar buiten? En als deze naar buiten moet, moet deze dan nog wennen aan het buiten weer?

Voor de rest weet ik niks over verzorging van rozen! Dus als iemand tips en tricks heeft! Dan hoor ik ze graag.

Deze worden verkocht om tijdelijk de woonkamer te sieren en daarna vaak weggegooid, maar in principe zijn rozen geen kamerplant. Dit is een gewoon trosroosje of struikroosje denk ik, wat prima buiten kan. Ook nu al, maar de bloemen kun je dan wel verliezen (die horen er niet aan in dit jaargetijde maar is hier op gekweekt).

Dit soort roosjes snoei je, in de tuin, over een maandje ofzo terug (jaarlijks) en verlangt verder weinig onderhoud. Als je hem binnen leuk vindt kun je hem gewoon laten staan en dan na de bloei buiten zetten.

• 1 month later...

@Ikbeginbijmezelf 

Op 1-2-2020 om 20:42, Ikbeginbijmezelf zei:

Dit soort roosjes snoei je, in de tuin, over een maandje ofzo terug (jaarlijks) en verlangt verder weinig onderhoud. Als je hem binnen leuk vindt kun je hem gewoon laten staan en dan na de bloei buiten zetten.

Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Het rozenplantje deed het binnen maar slecht, elke dag viel er wel een blad af.
Heb hem dus direct daarna naar buiten gezet, en iets gesnoeid. Blad verlies is opgehouden. Maakt nu nieuwe bladeren aan.

DSC_3375.JPG.40367ba00786a1412ab8fdea3abf0ebf.JPG

Edited by rorror