Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Roundup of glyfosaat: vervalst onderzoek door Bayer

Trea

Recommended Posts

Het veel gebruikt onkruidbestrijdingsmiddel Roundup is niet zo onschuldig als Bayer ons graag laat geloven. In follow the money verscheen gister een artikel over vervalsingen van onderzoeken in een gerenommeerd onderzoeksbureau in Duitsland.

Glyfosaat (Roundup) is wel degelijk een veroorzaker van lymfeklierkanker.

Wat o.a. is gedaan: zieke dieren vervangen met gezonde dieren.

92E6351D-555D-43FB-84B0-9B2F61942C5B43621581494293.jpeg

Als iedereen gewoon zijn gezond verstand gebruikt en gifstoffen ed volledig uit zijn tuin bant dan mogen ze vervalsen wat ze willen.

Is wel een teken aan de wand

vroeger trokken veel mensen zich niets aan van 'eventuele' (om duidelijk te zijn, ik twijfel er NIET aan!) schadelijke effecten.

Rapporten en onderzoeken vervalsen was toen ook niet nodig, mijn grootvader bvb zweerde vroeger toen ik klein was bij DDT... de schadelijke gevolgen ed waar men héél soms over sprak waren gewoon overroepen volgens hem dus spuiten maar...

Nu voelen de consortiums zich blijkbaar al min of meer verplicht om van alles en nog wat te vervalsen en te beïnvloeden

Serieuze verbetering

Er zijn gelukkig steeds meer tuinmensen die begrijpen dat gif slecht is voor een gezonde tuin en voor de gezondheid van kleine (insecten) tot grote dieren.

Nu nog de kwekers, zaad- en bollenhandel en de gezellige winkels waar we al dat spul kunnen kopen.

Voor wie meer wil lezen en niet is geabonneerd op follow the money:

https://www.pan-europe.info/press-releases/2020/02/fraud-german-laboratory-casts-additional-doubts-2017-re-approval-glyphosate

Niet alleen dit onderzoek, tegenwoordig moet je bij elk onderzoek goed kijken wie de financier is. Ook tegenonderzoeken (tegen Glyfosaat) zijn vervalst, het is maar net waar de belangen zitten. Er gaat zoveel geld in om, dat elk onderzoek te voor- of nadele van een product extra kritisch bekeken moet worden.

Ik zie het liefst zo min mogelijk gif gebruikt worden, maar als mensen gif in hun tuin willen gebruiken, ben ik de laatste om daarop kritiek te geven. Leven en laten leven.

@ Trea. Om het eventueel met wat meer gezag te kunnen gebruiken en ook zelf even te controleren op kwaliteit van de berichtgeving, verzoek om de bron van dit bericht ook even te vermelden. Merci alvast!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Okay...ga het eens proberen te volgen. Dank je.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.