Claudy Posted February 19, 2020 Posted February 19, 2020 (edited) hallo, Ik heb het volgende: Vruchtgewassen Tomaten : 1. Blush Tiger: langwerpig in olijfformaat en in rijpe kleur: geel met rozerode strepen. De vruchtjes barsten niet snel en zijn heerlijk zoet met een mooie zuurbalans. uitzonderlijke zoete tropische smaak en is heel sappig. Stamtomaat 2. Indigo appel: heeft een heerlijke, zoete smaak. De tomaten verkleuren tijdens de rijping van groen naar paars en worden uiteindelijk bijna zwart.. Stamtomaat 3. Tomaat Harzfeuer in Duitsland de meest geliefde tomaat vanwege opvallend zoetaromatische smaak. Dunschillig en goed ziektebestendig. 4. Jaune Flammée : oranje, kleine, ronde tomaat (dikke pel) / Heel productief / Heel vroeg ras / Rijke, unieke smaak 5. Limmony: type beefsteak, lichtgele huid en vruchtvlees, stevig, zeer sappig, zeer lekkere, geurige smaak met een vleugje citrus, 180 - 270 g. stamtomaat, vleestomaat 6. Missisouri Pink love appel: onregelmatig van vorm, middelgroot en hebben een erg lekkere smaak, volle tomatensmaak, met opvallend extra zoetje. Vlezig maar ook sappig. Vleestomaat, stamtomaat. Middelvroeg 7. Rose quartz: de tomaatjes zijn mooi, echt rozerood met een wat parelmoerachtige glans, ze zijn voor een cherrytomaat vrij groot en hebben een heerlijke smaak; zoet, extra fruitig en sappig. Cherry tomaat 2- 3 cm. Stamtomaat. Vroeg 8. Sprite: bijzonder en lekker doordat je erop kunt kauwen, bijna als tumtummetjes, zo fruitig en zoet en stevig. grote, brede struiktomaat. 1x 2,5 cm. Vroeg. 180x 75 cm 9. super sweet 100: Deze “kerstomaat” of “aperitieftomaat” is zeer productief en zorgt voor een overvloed aan kleine, sappige minitomaatjes. De vruchten zijn gemiddeld 3cm groot, zeer zoet en smaakvol 10. Tomatito: wilde struiktomaat, bestomaat. Extra vroeg 11. Malakhitovaya shkatulka: Groen-Gele (tot oranje bij veel rechtstreekse zon), grote vleestomaat / Heel productief / Vroeg ras / Rijke, zoete smaak 12. Wapsipinicon Peach: is heerlijk! Heel zacht (bijna zijdezacht) van structuur, en sappig, en een volle tomatensmaak, met een wat frisheid en een zacht zoetje. Één van de lekkerste ronde tomaten van dit jaar. Stamtomaat, ronde tomaat. Middenvroeg 13. Tomaat Rainbow 14. Gele snacktomaat 15. Ruthje: superlekker, goede opbrengst 16. Pokusa: erg lekker kleine snacktomaten, komen in grote trossen 17. M'oms paste: erg lekkere tomaat 18. Coral queen: sappige lekkere vleestomaat 19 Miel de Mexique: erg zoete snacktomaat 20. helsing Blue Junction: lichtzoet, paarse snacktomaat 21 Himmelssturmer 22 Goldkrone: goudgeel kerstomaatje van 15 - 20 g, heerlijk zoete smaak, mooi gepresenteerd in een gelijkmatige tros aan een vroegrijpe plant. 24 Liguria: erg lekkere grote vleestomaat 25. Honey bee 26. Chio chio san: veel opbrengst, zachtzoete smaak 27. Orange Russian: sappige vleestomaat 28. Orange banana: erg lekker, goede opbrengst. Romatomaat Paprika & pepers, overig - bio puntparika - ananaskers Pompoenen (heb ik weinig van, maar je kunt 1-2 zaden of meer krijgen, afhankelijk van het soort) - small sugar - sweet dumpling - acorn - pompoen star 7022 F1 hybride - pompoen white cloud F1 Komkommer - Snackkomkommer van mijn Turkse buurman - Marketmore - Chinese slang - Armeense komkommer - Olijfkomkommer - Very petit de Paris - white wonder Bladgewassen & kruiden - Broccoli purple sprouting - Palmkool - Paksoi - Koolrabi blauwe spek en superschmelz - Amsoi - maggiplant - veldsla -parella red wintersla - Kale red russian Peulvruchten - Kapucijnders hoog ezetha blauwschokkers - Borlottibonen - Bush bonen purple teepee - Cantare naaldbonen - Kentucky wonder - Rinox bonen - Rijspeulen vroege Hendriks - stokslabonen Cosse violette Bloemen - Rode klaver - Oost-Indische kers - verbena bonariensis - Kaasjeskruid( malva sylvestris mauritiana): - Persicaria orientale of polypolygonum orientale - pimpernel - heb nog plant van de duizendblad Knolgewassen - aardpeer Verder heb ik nog een zak hydrokorrels, circa 4 liter Wat wil ik graag: - lekkere soorten kool zoals spruitkool, rode chinese kool, boerenkool, naaldkool, Spigariello (ben gek op rode varianten, beter te onderscheiden bij het opkomen. - ben gek op bijzondere en lekkere tomaten - tomatillo -courgette witte Libanese - lekkere pompoenen of komkommers - lekkere knolgroenten:, pastinaak witte bietjes, forono biet, knolkervel, andere raapjes of knolletjes, rammenas - tayberry - bladgroenten: Turkse spinazie, roomse kervel - bijzondere kruiden: citroenverbena, honingverbena, - mooie snijbloemen en of insectenlokkers: centranthus ruber, Eryngium, geel groen Afrikaantje, grote paarse kattenstaart - bodembedekkkers die ook naast dat functie hebben: voor de vlinders of bijen, of eetbaar zijn - lekkere soorten stokbonen of peultjes of eventueel stambonen - andere suggesties zijn welkom Edited February 26, 2020 by Claudy Quote
angela († maart 2025) Posted February 22, 2020 Posted February 22, 2020 Claudy zijn de tomaten zaden of plantjes? Quote
Claudy Posted February 26, 2020 Author Posted February 26, 2020 hai Angela, zaden met name . Ik heb wellicht wat over en wil ook wel wat extra zaaien. groetjes Claudia Quote
angela († maart 2025) Posted February 26, 2020 Posted February 26, 2020 Ik zou wel een plantje van 13. 27 en 28 willen mocht je die gaan zaaien? Quote
Ciska Posted March 3, 2020 Posted March 3, 2020 Hey Claudy, ik zou graag een wapsinicon Peach van jou willen...zou je deze ook willen zaaien? Ivm voorsprong op zaailingen? Quote
Claudy Posted March 8, 2020 Author Posted March 8, 2020 hai Ciska, Heb de tomaten voor je gezaaid. groetjes Claudia Quote
Recommended Posts