Geplaatst: 8 augustus 201114 j Zo, twee weken vakantie achter de rug (Texel) en zaterdagavond weer voor het eerst naar de tuin geweest. Ja en dan tref je na wat vochtige dagen wel wat te wieden aan.Maar ook volop oogstgoed Mijn oudste zoon heeft overigens voor onze kiipen gezorgd, helemaal super. Wat zijn jullie ervaringen na terugkomst van jullie vakantie...
Geplaatst: 8 augustus 201114 j drama ! Onkruid stond een halve meter hoog, ben nu weer een beetje op schema, alle onkruid op een grote bult met zeil erover en alle braakliggende stukken omgespit. Laatste zaaing voor dit jaar, diverse sla, spinazie, radijs en andijvie gezaaid. People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Geplaatst: 28 augustus 201114 j Vannacht terug gekomen van een weekje GranCanaria.Nog niet op de volkstuin geweest, want het was hier vandaag nogal nat In de tuin achter mijn huis liggen kilo's rotte of halfrotte appels.Zijn o.a. aangevreten door de eksters.Van de week maar eens plukken dat voorkomt een hoop rotten.Tomaten in de kas lagen voor een groot deel op de grond(jammer)Komkommers van 15 cm doorsnee, dus veel zaad.Frambozen hingen te schimmelen aan de struiken en ze zijn zo lekker.Heb wat geplukt moet ik zo maar verwerken, want bewaren kan niet.Tja en dan ook nog het onkruid.Hopelijk blijft het een paar dagen droog kan ik weer aan de slag, na een weekje rust.Volgend jaar maar op een ander tijdstip vakantie plannen, lijkt me iets handiger.Morgen volgt het verslag van de volkstuin, tenminste als het weer mee werkt
Geplaatst: 28 augustus 201114 j Frambozen hingen te schimmelen aan de struiken en ze zijn zo lekker.Heb wat geplukt moet ik zo maar verwerken, want bewaren kan niet. Ik vries ze in (ff apart op een deksel leggen in de vriezer en na een uurtjes in een zakje mikken dan vriezen ze niet aan elkaar) en gebruik ze bij ijscoupes...is lekkerrrrrrrr midden in de winter
Geplaatst: 29 augustus 201114 j Doe ze niet in de vriezer maar in potjes met heet suikerwater.Die ik dan nog 10 minuten in water laat koken.Door de yoghurt is ook heerlijk.
Geplaatst: 29 augustus 201114 j Vandaag even op de volkstuin geweest.Onkruid viel gelukkig mee, had een paar dagen voor ik op vakantie alles zoveel mogelijk weggehaald.Het was er kletsnat, modderpaadjes.De stokbonen zat bijna geen blad meer aan en dat in een goede week tijd.Wat er nog aan hangt laat ik indrogen voor het zaad.Struikbonen nog wat van geoogst, maar er waren ook veel dikke bonen.(vind ik niet lekker)dus die laat ik ook verder hangen voor zaad.De prei boerenkool en andijvie staan er prachtig bij, en hier waren de frambozen niet schimmelig dus daar een bakje van geplukt.
Geplaatst: 31 augustus 201114 j momenteel geen groenten tuin meer maar als wij op vakantie gingen .zocht ik iemand die dan wat wilde wieden en het rijpe groente en fruit wilde plukken .bij terug komst zag er alles altijd netjes uit .
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.