Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uitgerekend op vrijdag de 13de krijg ik te horen dat mijn operatie ingepland staat op 1 april.   Om vervolgens te horen dat er net een richtlijn binnengekomen is om alle niet-oncologische ingrepen in t AvL uit te stellen i.v.m.  Corona.    Het goede nieuws in een crisissituatie is dat daarmee de kans zeer groot is dat ik naar de MTFD kan komen.  

Eerder deze week vroeg ik in een post om tomatenzaden te ruilen en daar ben ik dankzij een aantal lieve reageerders al goed aangeholpen.   Veel te wensen of te ruilen heb ik deze ronde daarom niet.  Maar de gezelligheid is mij de rit alleen al waard. 

Aangeboden

Zaailing tomaten (gezaaid 10 mrt, geen kunstgrepen en geen garanties op dit moment dat ze aanslaan)

- Canarische tomaat (gekocht op vakantie, geen goede beschrijving op de verpakking, lijkt een rode saladetomaat op te leveren)

- Harzfeuer

- Hildares

- Quadro  (1)

- Resi Gold (1)

Onder voorbehoud van opkomst: 1x boomtomaat, 1x naranjilla  een vrucht die tropisch smaakt, maar uiteindelijk gewoon een Zuid-Amerikaans lid van de familie van de nachtschadigen is. 

Herfststekken van Japanse Sierkwee.  Ik heb zes rassen door elkaar staan dus het is een verrassing wat je krijgt. Ik bied ze aan per pot met daarin 4 stekken. 

Potten in verschillende soorten en maten. Zoek je iets specifieks.. laat het weten, grote kans dat ik het heb.

Stekken Vijg "Rouge de Bordeaux". 

3x Plukstok: is een opzetstuk dat je b.v. op een bezemsteel vast schroeft om hoog hangend fruit zoals pruimen te plukken.  

Gevraagd

Geen wensen meer.  Als ik toch wat moet vragen dan :  zaailing snackkomkommer, zaaillling snack/saladetomaat. 

Deals:  

Appelvrouw: Japanse Sierkwee, Tomaat Hildares voor Kruidenthee (en Yacon voor ACPronk?)

Nasuada: Japanse Sierkwee voor

Angela: plukstok voor

Claudy: tomaten zaden voor tomaten zaden.

Yuras: vierkante (?) potten (beach cherry?) voor zaailing Avocado.  

Geplaatst:

Heeee. Wat gezellig!
(Wel kak dat je operatie is uitgesteld)
Maar leuk hoor.
Die kweeen willen hier niet zo. Bizar hè. Heb al heel wat stekjes gezet, maar ze worden soortement van opgevroten door de overige begroeiing. (En rondom sierplanten wied ik nu eenmaal veel minder dan rondom mijn moestuinplanten)

Enfin. Verder weinig inhoudelijke reactie van deze zijde, behalve dus een welgemeend gezellig :)

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Hei, Vinc!  Wat leuk dat je toch komt! 👍

Als altijd, ben ik op zoek naar grotere 4kante potten... vanaf 10L

Van mij kan je in ruil krijgen ... kruisbes Karlin (stekelarm), , stek van pluot van Persica, appelboompje Court Pendu Rosat of Imant... Als enting van dit jaar gelukt zijn. komen nog anderen vruiten de bij...

Morgen ga ik tomaten zaaien, kan ook voor jouw iets voorzaaien ... (allemaal van vorige jaren en plus spaanse Tres Cantos de bij tot 0,5kg pet tomaat)....

Geplaatst:

Plukstok toegevoegd.  Verduidelijkt dat ik de Japanse Sierkwee stekken per 4 stuks aanbiedt. 

@ Yuras , ik ben bijna door mijn vierkante potten heen, maar ik zal van de week kijken wat ik nog kan missen.  Ik heb vooral 15 en 18liter rond staan op dit moment (en veel maten tussen 1 liter en 15 liter in).

Geplaatst:
2 hours ago, Goldfish said:

Ik heb vooral 15 en 18liter rond staan op dit moment

😄 Is ook goed, iets minder handig dan vierkante, maar 👍

Vertel, wat wil je in ruil van? Net gezaaid aantal tomaten... en paprika vanuit Menorca (was superlekker)...Ook paar fruitboompjes net geënt .... Dat kan via pb bespreken...

Geplaatst:

Ha Yuras,  ik zal eerst moeten inventariseren wat ik te bieden heb, dat groter is dan 10 liter.   5 of 7 liter heb ik nog wel in vierkant.  Maar ik heb eerlijk gezegd wel interesse in een van jouw Avocado zaailingen.  

Geplaatst:

VERY SPECIAL DEAL: ik heb enige zaden van de Australian Beach Cherry cadeau gekregen.   Ik wil er zelf mee aan te slag maar om de kansen te spreiden wil ik de persoon die ik de meeste plezier er mee kan doen ook een paar geven, Yuras misschien of Weknow?    Meer over deze niet- Prunus die je kan vertalen als Australische zandkers lees je hier: https://www.gardeningknowhow.com/ornamental/trees/beach-cherry/growing-australian-beach-cherry.htm

Geplaatst:

Avocado staat voor je klaar...

Wat Beach cherry betreft... Ze kunnen niet in buitenteelt, en ik ben zat met containers heen en terug dragen 😄

Misschien, puur voor nieuwsgierigheid om later terug geven.... 😎

Geplaatst:

Appelvrouw, zou je Yakon kunnen meebrengen voor ACPRONK,  de schenker van die Chayotes met weinig stekels?!  Ik geef ze dan door aan hem.   Doe voor mij maar kruidenthee idd.  Als ik de ruimte over zou hebben in de tuin dan was ik ook voor de Yakon gegaan, maar dat zit met mijn manier van tuinieren er niet in helaas.

Geplaatst:

Kák! De MTFD is afgelast vanwege Corona.   Voor de mensen met wie ik een deal heb gemaakt en e.e.a. per post willen ontvangen..  dan hoor ik dat graag.  

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...