freggel Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Ik zou graag van de gelegenheid gebruik willen maken om de mensen achter dit forum te complimenteren met de mooie initiatieven en de mogelijkheid om hier te discussiëren. Zelf ben ik beheerder van een groot forum en weet wat er allemaal komt kijken bij het 'runnen' van een goed forum. Keep up the good work! Quote blog/freggel/
LucV Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Bedankt Freggel, het is leuk om te doen maar het kost inderdaad wat tijd. Vanaf februari-maart start het nieuwe moestuin seizoen weer en dan wordt het alleen maar interessanter hier op het forum.Ook de prijsvragen die op de planning staan zijn zeer leuk en afwisselend. Waar ik wat minder over te spreken ben is de host, ik heb zelf het idee dat de snelheid van het forum soms niet optimaal is. Quote
freggel Geplaatst: 28 september 2010 Auteur Geplaatst: 28 september 2010 De hosting deden wij eerst via een eigen server, maar enige tijd geleden is die weggevallen. Nu draaien we op een gehuurde server, maar dat kost natuurlijk (veel) geld, zeker als je mogelijkheden wilt aanbieden als het uploaden van afbeeldingen en het toevoegen van bijlagen. Een manier om aan geld te komen is Google ads. Persoonlijk vind ik deze advertenties vervelend, maar de ervaring heeft geleerd dat het wel voor geld kan zorgen. Een andere manier is door het zoeken van sponsoren. Voor een bepaald bedrag kunnen ze dan een banner op het forum zetten. Je kunt natuurlijk ook eens rondvragen of iemand een server tot zijn beschikking heeft en bereid is om ruimte te 'sponsoren'. Helaas kan ik je hierbij niet helpen, als ik het kon had ik het gedaan. Overigens moet ik zeggen dat ik (nog) geen problemen met snelheid heb ondervonden hier op het forum. Alleen het laden van externe plaatjes via bijvoorbeeld Imageshack zijn er soms wat haperingen.Maar goed. Bovenstaande zijn enkel mijn eigen ervaringen en tips als beheerder. Rest me nog te zeggen dat ik erg blij ben met dit moestuinforum! Ga zo door!!! Quote blog/freggel/
LucV Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Gelukkig, ik heb ook geen berichten meer ontvangen over de snelheid na installatie van de nieuwe layout en versie.Draait jou forum ook op phbbb? Als je (of een andere bezoeker) nog tips hebt dan hoor ik het graag.Dat mag eventueel ook via de mail: [email protected] Quote
freggel Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 We draaiden tot voor kort een aantal jaar op phpbb, nu via vBulletin en hebben de stijl aangepast op het onderwerp (astronomie) en de wensen van de gebruikers, maar het heeft ons ook een aantal jaar gekost om zo ver te komen en zo te groeien. Zelf zou ik graag een mooie (ontopic) layout willen zien hier. De mogelijkheid om bijlagen toe te voegen is ook een fijne mogelijkheid, maar zoals gezegd: dat kost (veel) tijd en geld. Misschien is er iemand hier op het forum die een goede layout in elkaar kan knutselen? Maar dat zijn natuurlijk 'luxe' opties en bij een forum gaat het om de eerste plaats om functionaliteit, en daar slaat dit forum absoluut de plank niet mis! Uiteraard gaat het er ook om wat jij met dit forum wilt (groter groeien, een professioneel forum worden of juist blijven wat het forum nu is).Mocht je vragen hebben over phpbb, dan hoor ik ze wel. Quote blog/freggel/
Frank Houweling Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Deze layout is toch prima? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
freggel Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Ja hoor! Dat is wat ik net zei: het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat Luc met het forum wilt. Als je ambities hebt en een groot forum wilt worden, dan hoort een leuke, ontopic, layout daar (onder andere) bij. Maar dat is een van de vele opties die je al dan niet kunt benutten. Dat hoeft natuurlijk niet. Een forum als dit vind ik zelf ideaal, en daarom startte ik ook dit topic, om te laten weten dat ik blij ben dat ik dit forum gevonden heb en nu al een hele hoop heb opgestoken! Quote blog/freggel/
LucV Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Bedankt voor je tips. De planning is dat er stap voor stap verbeteringen doorgevoerd worden. Tijd en de mogelijkheden van de server spelen hierbij een belangrijke rol. Het forum bestaat nog maar kort, vanaf juni heb ik het forum de vorm gegeven zoals het nu is. Ik ben meer dan tevreden en bovenal dankbaar met het aantal leden en berichten van de afgelopen maanden.Voor volgend moestuin seizoen heb ik goede verwachtingen dan is het forum hopelijk wat bekender en nog beter vindbaar met google.Vanaf november-januari zal het waarschijnlijk wat rustiger zijn op het forum omdat er gewoonweg niet zoveel meer te doen is in de moestuin. Wat nu volgt is het forum bekend maken onder de internettende moestuin liefhebbers, misschien wel de moeilijkste stap in het opstarten van een forum... Quote
Koert Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Over het leden werven:De meeste tuinverenigingen hebben wel een blaadje, als iedereen die lid is van een vereniging even een stukje schrijft ben je alweer een stapje verder. Ik zal in ieder geval voor ons blaadje even een stukje schrijven over dit forum. Misschien is het ook een idee om (moes)tuin/zaadhandel webshops een mailtje te sturen veel van hen hebben een pagina met links, zoals Vreeken bijvoorbeeld. Quote Even a broken clock is right twice a day
Frank Houweling Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Of ik! Je hebt een link op blog.fruitbomen.net. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Jorieke123 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Of Moestuin Magazine Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Gespot! Goed bezig Frank! Quote Even a broken clock is right twice a day
Dorien Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Oh, ik had geen idee dat dit forum nog zo jong was! Mijn complimenten met hoe goed het er al uitziet dan! Super! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.